Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy muszę odejść z pracy przed ukończeniem 60. roku życia, jeżeli mam decyzję ZUS o przyznaniu emerytury (naliczonej w 2007 roku)? 60 lat kończę 16 marca 2013 roku, aktualnie mój staż pracy w szkole wynosi 32 lata. Czy pozostanie w pracy po ukończeniu 60. roku życia wiązałoby się z ponownym, mniej korzystnym naliczeniem wysokości emerytury? Bardzo proszę o radę - pozostać czy odejść?
Osiągnięcie wieku emerytalnego nie powoduje konieczności rozwiązywania stosunku pracy. Ponowne naliczenie emerytury może nastąpić na wniosek uprawnionego i jeżeli od czasu jej naliczenia wciąż się pracuje, wówczas "nowa" emerytura powinna być wyższa, a więc można na tym zyskać (i tak jest w większości przypadków).
Z wyjaśnień ZUS:
"Istotą przeliczenia świadczenia jest podwyższenie jego wysokości. Jeśli jednak zdarzyłoby się tak, że wskutek przeliczenia obniżyłaby się wysokość emerytury - ZUS będzie wypłacał świadczenie w wysokości dotychczasowej, ustalonej przed dokonaniem tego przeliczenia."
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy uprawnienia do odprawy w związku z art.8.1, oraz w związku z art. 10 ustawy z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników - nauczyciel został zwolniony, należy mu się odprawa w związku z artykułem wymienionym powyżej. Nauczyciel ten odwołał się od wypowiedzenia umowy o pracę do sądu. Czy w takim przypadku należy czekać na wyrok sądu w tej sprawie, czy wypłacić odprawę?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Zatrudniamy wychowawcę internatu przy zespole szkół na 1/2 etatu na podstawie KN, osoba ta jednocześnie jest zatrudniona w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej jako asystent rodziny. Czy jako drugi zakład pracy powinniśmy wypłacać wysługę lat niezależnie że pierwszy zakład wypłaca dodatek za wysługę za te same zakończone okresy pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy prawidłowo naliczono dodatek funkcyjny dla sekretarza szkoły? Dodatek funkcyjny dla sekretarza szkoły nalicza się zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 r. W rozporządzeniu tym nie ma określonych konkretnych kwot dodatku dla sekretarzy szkól, a są tylko pewne ograniczenia co do jego maksymalnej wysokości. W przypadku sekretarzy szkół zostało zastrzeżone, że dodatek funkcyjny nie może przekroczyć 80% najniższego wynagrodzenia zasadniczego. Na obecną chwilę w gminie najniższym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie wynoszące 1850,00 zł brutto, czyli maksymalna kwota przyznanego dodatku to 1480,00. Czy jeśli sekretarz ma wyższą zasadniczą i jest naliczony dodatek funkcyjny 20% od jego zasadniczej, ale nie przekracza kwoty 1480,00 to jest to błędne naliczenie ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację dotyczącą wyliczenia ilości dni ekwiwalentu za urlop: 1. PLACÓWKA FERYJNA, a/ pracownik zatrudniony na zastępstwo w wymiarze 0,19 etatu od 01.09.2016 r. do końca zajęć dydaktycznych tj. 23.06.2017 r. (wykorzystał 2 tyg. ferii);
b/ pracownik zatrudniony na czas określony w wymiarze 1 etat od 13.03.2016 r. do końca zajęć dydaktycznych tj. 23.06.2017 r. (nie wykorzystał 2 tyg. ferii).
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel przedszkola zatrudniony jest na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony. Placówka zmienia swoją siedzibę i będzie się mieściła w odległości 25 km. Jeżeli nauczyciel odmówi dalszej współpracy- czy przysługuje mu prawo do odprawy pieniężnej? Czy można rozwiązać umowę za porozumieniem stron?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe