Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy na egzamin ósmoklasisty organizowany w publicznej szkole podstawowej prowadzonej przez stowarzyszenie (egzamin przeznaczony jest tylko dla uczniów danej szkoły) urząd gminy może skierować swojego obserwatora (nie jest organem prowadzącym)?
Zgodnie z § 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty (Dz. U. z 2020 r., poz. 1361) obserwatorami egzaminu ósmoklasisty (nie uczestniczą w przeprowadzaniu egzaminu ósmoklasisty) mogą być:
- delegowani pracownicy urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania;
- delegowani przedstawiciele Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych;
- delegowani przedstawiciele organu sprawującego nadzór pedagogiczny, organu prowadzącego szkołę, szkoły wyższej, placówki doskonalenia nauczycieli i poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, posiadający upoważnienie dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej.
Obserwatorów na egzamin ósmoklasisty może kierować tylko minister, Centralna Komisja Egzaminacyjna i okręgowe komisje egzaminacyjne.
Urząd gminy nie może kierować swoich obserwatorów na egzamin ósmoklasisty do szkoły (także społecznej).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uprawnienia związków zawodowych do wskazywania osób objętych ochroną. Nasza szkoła została objęta działaniem międzyzakładowej organizacji związku zawodowego, podobnie jak pozostałych 218 placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie całej Polski. Na uwagę zasługuje fakt, że jedynie w 4 placówkach związki te mają status organizacji reprezentatywnej. Zrzeszają we wszystkich 219 placówkach ok.580 członków, z których ok. 390, zostało wskazanych przez zarząd tej organizacji jako podlegających ochronie (w tym u nas 2 osoby.). Zarząd MOZZ ustalając maksymalną liczbę pracowników podlegających ochronie korzysta z art. 34. ust.2. tzw. metody parytetowej: ilość kadry kierowniczej-ilość chronionych i z wielką szczodrością rozdaje te ochrony. Ilość kadry kierowniczej w tych placówkach to ok.490 osób. Zapis art.art.342 ust.1:,,w liczbie ustalonej zgodnie z art.32 ust 3 albo 4,, jest nieprecyzyjny gdyż odsyła do sposobu obliczania liczby pracowników podlegających ochronie w jednym zakładzie pracy i nie dookreśla , że uzyskane wyniki należy sumować. Czy MOZZ nie nadużywa tego zapisu sumując ilość kadry kierowniczej we wszystkich zakładach pracy, również z tych w których nie ma reprezentatywności? Budzi to wątpliwości czy sposób obliczania nie jest nadużyciem prawa i intencji ustawodawcy w tym zakresie? Jeśli tak to jak dyrektorzy placówek oświatowych mogą/mają się przed tym bronić? Nadmienię, że średnia statystyczna liczebność członków tej organizacji to ok.2.9 osoby. Wielu dyrektorów w Polsce takie kreatywne ,,związkowanie,, martwi, przeraża i bulwersuje. To szczególnie bolesne w sytuacji niżu demograficznego jaki dotyka szkoły. Wymuszona redukcja zatrudnienia jakiej doświadczamy w każdym maju, gdy zaczyna się ruch służbowy i praca nad projektami arkuszy organizacyjnych nakazuje temu przeciwdziałać. Opisane praktyki związkowe mogą wskazywać na nadużycie wolności związkowej przez ta organizację. Proszę o opinie w tej sprawie. P.S. Związki będą rozrastać się jak grzyby po deszczu bo który nauczyciel w Polsce nie chciał by poczucia bezpieczeństwa jakim jest ochrona stosunku pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektorowi Zespołu Szkół kończy się kadencja w sierpniu 2017 r. W skład zespołu wchodzi szkoła podstawowa z oddziałem przedszkolnym i gimnazjum, które z mocy prawa zostanie włączone do szkoły podstawowej. Czy organ prowadzący może powierzyć obecnemu dyrektorowi dalej tę funkcję bez przeprowadzenia konkursu i na jaki okres?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor przedszkola pracujący z dziećmi 8 godzin w tygodniu ma prawo do dodatku za wychowawstwo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel zajmujący mieszkanie służbowe z KN może posiadać odrębne prawo własności do innego mieszkania np. mieszkania córki w 1/4?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przedszkole Niepubliczne ulega likwidacji z dniem 31 sierpnia 2016 r. Jakie dokumenty i do jakich instytucji należy przekazać? W przedszkolu realizowano wczesne wspomaganie oraz orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego - czy te dokumenty również przekazujemy do archiwizacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe