Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne   Zgodę rodzica uzyskuje się głównie w przypadku organizowania zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagoicznej. Jednakże ze względu na bezpieczeństwo...

PORADA PRAWNA

27 października 2010 Prawo oświatowe

Czy na realizację zajęć w ramach "godzin karcianych" wymagana jest zgoda rodzica. Bardzo proszę o odpowiedź i wskazanie mi podstaw prawnych ewentualnej wymaganej zgody.

 

Zgodę rodzica uzyskuje się głównie w przypadku organizowania zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagoicznej.
Jednakże ze względu na bezpieczeństwo dzieci i młodzieży, szkoły wprowadzają do swoich praktyk uzyskiwanie zgody lub akceptacji rodziców na uczestniczenie ich dzieci w różnorodnych zajęciach organizowanych przez szkołę. Wówczas – z jednej strony – rodzic ma potwierdzenie, że jego dziecko poza lekcjami pozostaje w szkole i jest pod opieką, z drugiej strony – szkoła ma pewność, że uczeń powinien pozostać w szkole, która odpowiada za jego bezpieczeństwo.
 
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 stycznia 2003 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
§ 5. 2.  Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole jest organizowana w szczególności w formie:
1)       zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
2)       zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
3)       klas wyrównawczych, z zastrzeżeniem ust. 3;
4)       klas terapeutycznych, z zastrzeżeniem ust. 4;
5)       zajęć psychoedukacyjnych dla uczniów;
6)       zajęć psychoedukacyjnych dla rodziców;
7)       zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu;
8)       porad dla uczniów;
9)       porad, konsultacji i warsztatów dla rodziców i nauczycieli.
3.        Klas wyrównawczych nie organizuje się w szkołach ponadgimnazjalnych i szkołach ponadpodstawowych oraz w szkołach specjalnych.
4.        Klas terapeutycznych nie organizuje się w szkołach specjalnych.
5.        Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w placówce, stosownie do zakresu jej działania, jest organizowana w szczególności w formie:
1)       zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
2)       zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
3)       zajęć psychoedukacyjnych dla uczniów;
4)       zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu;
5)       porad dla uczniów;
6)       porad, konsultacji i warsztatów dla rodziców i nauczycieli.
6.        Objęcie ucznia zajęciami dydaktyczno-wyrównawczymi, zajęciami specjalistycznymi, zajęciami psychoedukacyjnymi oraz nauką w klasie wyrównawczej lub klasie terapeutycznej wymaga zgody rodziców.

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT