Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel posiadający wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym, ukończył studia podyplomowe na kierunku pedagogika specjana oraz terapia pedagogiczna (kierunki zgodne z prowadzonymi zajęciami) posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska pedagoga szkolnego w oparciu o paragraf 19 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia MEN z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegól. kwalifikacji wymaganych od nauczyciela?
Nauczyciel nie posiada kwalifikacji do zajmowania stanowiska pedagoga szkolnego, ponieważ nie ukończył studiów podyplomowych w zakresie prowadzonych zajęć, czego wymaga § 19 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2020 r., poz. 1289 ze zm.). Nauczyciel po pedagogice specjalnej, w zależności od specjalności, ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć przede wszystkim z uczniami z niepełnosprawnościami, z pedagogiki leczniczo-terapeutycznej, edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, czy edukacji włączającej (załącznik nr 3 do rozporządzenia do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Nauki z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450 ze zm.). Po terapii pedagogicznej również nie prowadzi się zajęć jako pedagog szkolny – § 27 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2020 r., poz. 1280).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie zadane przez ewaluatora:
W jaki sposób w szkole pracuje się nad wprowadzeniem zmian w procesach edukacyjnych? Jaka jest w tym rola nauczyciela?
Pyt.: Czy odpowiedź powinna zawierać opis całego procesu wprowadzania zmian od identyfikacji problemu, poprzez określenie adresata, harmonogram, przydatność, osoby odpowiedzialne za zmiany, terminy i skutki?
Czy też wystarczy: skupić się na sposobach współpracy np. zespołowej, wspólnych ustaleń nauczycieli, określeniu zasad i rodzajów współpracy i wspomagania współdziałania, doskonaleniu standardów pracy w procesie edukacyjnym.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Co należy wpisywać w dzienniku lekcyjnym w sytuacji gdy uczniowie przebywają na świetlicy podczas nieobecności nauczyciela: czy zajęcia świetlicowe, czy zajęcia opiekuńczo -wychowawcze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada pedagogiczna musi opiniować każdą zmianę w tygodniowym planie lekcji, czy też plan można zmieniać w dowolnym czasie (np. wg potrzeb nauczyciela - zamiana 1-2 godzin z innym nauczycielem, który wyraził na to zgodę) informując o zmianie np. na tablicy ogłoszeń?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w przyszłym roku szkolnym, zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami może mieć przydzielonych jedynie 8 godzin, pozostałą część etatu uzupełniać będzie świetlicą. Czy w związku z tym należy mu wręczyć pismo jedynie o zmianie pensum uśrednionego czy ze względu na zmiany organizacyjne, aneksem przenieść go na inne stanowisko tj. nauczyciela świetlicy?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W specjalnym ośrodku funkcjonują trzy szkoły, przedszkole, internat. W związku z tym czy tworzenie koncepcji pracy, planów pracy, planu nadzoru musi odbywać się dla każdej jednostki oddzielnie czy mogą to być dokumenty wspólne dla całej placówki?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe