Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel wspomagający powinien prowadzić odrębny e-dziennik nauczyciela wspomagającego, czy wystarczy, że jest przypisany do nauczyciela prowadzącego lekcje i to on dodaje go do realizowanej lekcji? Szkoła ma e-dzienniki w Librusie.
Jako pedagog specjalny nauczyciel wspomagający prowadzi dziennik, do którego wpisuje tygodniowy rozkład swoich zajęć, zajęcia i czynności przeprowadzone w poszczególnych dniach, w tym informacje o kontaktach z osobami i instytucjami, z którymi współdziała przy wykonywaniu swoich zadań, oraz imiona i nazwiska uczniów objętych jego pomocą – zgodnie z § 18 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2017 r., poz. 1646 ze zm.). Omawiane rozporządzenie nie przewiduje odnotowywania w dzienniku lekcyjnym przez nauczyciela prowadzącego zajęcia obecności nauczyciela wspomagającego, natomiast jeśli istnieje taka możliwość techniczna i statut (lub polecenie dyrektora) wymaga od nauczyciela prowadzącego zajęcia dokonania wzmianki o nauczycielu wspomagającym, to należy w taki sposób wypełniać dziennik (art. 98 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2021 r., poz. 1082). Wątpliwe jest, aby w dzienniku pedagoga nauczyciel wspomagający miał odnotowywać swoją obecność na zajęciach prowadzonych przez innego nauczyciela, zwłaszcza gdy została już wpisana do dziennika lekcyjnego według wewnętrznych regulacji szkoły, natomiast taki wymóg może na nauczyciela wspomagającego ewentualnie nakładać statut danej szkoły. Dziennik pedagoga powinien więc odzwierciedlać inne wykonane czynności i zajęcia, z tym zastrzeżeniem, że jeśli nauczyciel prowadzi z uczniem zajęcia wynikające z indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (np. rewalidacyjne, z pomocy psychologiczno-pedagogicznej), to odnotowuje się je w dzienniku innych zajęć – zgodnie z § 11 ust. 1 ww. rozporządzenia – i również wątpliwa jest zasadność dublowania wpisów także w dzienniku pedagoga. W przypadku prowadzenia dokumentacji w formie elektronicznej jej prowadzenie należy umożliwić również nauczycielowi wspomagającemu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakiej podstawie prawnej użyć w uchwale RP o dostosowaniu warunków i form przeprowadzenia egzaminu gimnazjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica zameldowana na pobyt stały w miejscowości w obwodzie gimnazjum, wpisana do księgi ewidencji uczniów. Wyjechała z matką do Wielkiej Brytanii. W roku szkolnym 2013/2014 szkoła z zagranicy przesłała informacje, że uczennica uczęszcza do tamtejszej szkoły i będzie uczęszczać do 2015r. Jak w przypadku uczniów, którzy wyjechali zagranicę wygląda kontrola obowiązku szkolnego? Czy taki uczeń nadal należy do obwodu naszego gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasie I mamy ucznia z rozpoznanym autyzmem atypowym. Czy można dla niego przydzielić nauczyciela współorganizującego kształcenie (par. 7.2 pkt 1 rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia...), czy też tylko i wyłącznie asystenta nauczyciela (par. 7.2 pkt 2). Wizytator odrzucił pierwszą opcję, natomiast organ prowadzący nie miał nic przeciwko temu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Gimnazjum funkcjonuje Zespole Szkół, w skład którego wchodzi również Liceum Ogólnokształcące i Technikum. Gimnazjum zostanie wygaszone z dniem 31.VIII.2019r. Czy w takim przypadku dokumentacja Gimnazjum (w tym dokumentacja przebiegu nauczania) może pozostać w Zespole Szkół, czy też trzeba będzie ją przekazać organowi prowadzącemu i organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór decyzji dyrektora przedszkola dotyczącej zezwolenia na realizacje rocznego przygotowania przedszkolnego poza przedszkolem (nauczanie domowe)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe