Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy obowiązują nauczyciela szczegółowe wymagania edukacyjne na poszczególne oceny, czy też nauczyciel może podać ogólne wymagania edukacyjne na poszczególne oceny?
Zgodnie z art. 44b ust. 6 pkt 1 i 3, ust. 8 pkt 1 i 2 oraz ust. 10 ustawy z 07.09.1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2020 r., poz. 1327), statut szkoły zawiera wewnątrzszkolny system oceniania, który obejmuje formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, a także ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych. Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców o wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania oraz sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów. Na podstawie statutu i informacji nauczycieli uczniowie i rodzice powinni mieć możliwość zorientowania się, jakie wymogi edukacyjne uczeń musi spełnić, aby z danego przedmiotu otrzymać poszczególne oceny. Nie można dokonać rozróżnienia, czy wystarczą ogólne, czy muszą być przekazane rodzicom i uczniom szczegółowe wymagania edukacyjne – nie wiadomo jak je formułuje statut i nauczyciel w danej szkole, ani na ile są zrozumiałe dla odbiorców. Ponadto zgodnie z art. 44e ust. 3 UoSO, nauczyciel uzasadnia ustaloną ocenę w sposób określony w statucie szkoły, a więc rodzic może wnioskować o podanie uzasadnienia wystawienia każdej, także bieżącej oceny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób należy kontrolować realizację podstawy programowej? Czy zajęcie edukacyjne w przedszkolu powinno mieć stałe etapy?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia z języka angielskiego w klasie 4 prowadzone z godzin dyrektorskich powinny być dokumentowane w dzienniku lekcyjnym, czy w dzienniku zajęć dodatkowych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podstawę prawną i zakres kompetencji Rady Pedagogicznej w szkole podstawowej oraz podstawę prawną wraz z kompetencjami i obowiązkami dyrektora szkoły podstawowej a także postawę prawna i wzory uchwał Rady Pedagogicznej od stycznia 2017r czyli przez cały 2017r
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w związku z nauką zdalną nauczyciel zobowiązany jest do dodatkowego raportowania procesu przebiegu nauczania?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły ma do dyspozycji godziny na rozwój zainteresowań i uzdolnień uczniów. Ilu uczniów nauczyciel może zapisać na tego typu zajęcia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe