Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy oligofrenopedagog z przygotowaniem pedagogicznym i psycholog z przygotowaniem pedagogicznym mogą prowadzić zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka czy konieczne jest ukończenie studiów z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju?
Rozporządzenie MEN z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U.2013.1257) w § 3.2 wskazuje, iż w skład zespołu WWRD wchodzą osoby posiadające przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym:
1) pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka, w szczególności: oligofrenopedagog, tyflopedagog lub surdopedagog;
2) psycholog;
3) logopeda;
4) inni specjaliści – w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny.
Natomiast rozporządzenie MEN w sprawie kwalifikacji wymaganych od nauczycieli stanowi, iż w zespołach wczesnego wspomagania rozwoju zajęcia mogą prowadzić: psycholog, pedagog, logopeda lub inny specjalista - w zależności od diagnozy potrzeb rozwojowych dziecka - których kwalifikacje określone są jako:
- Logopeda: dyplom studiów logopedycznych lub studiów podyplomowych w zakresie logopedii;
- Pedagog i psycholog: dyplom ukończenia studiów magisterskich na kierunku psychologia albo studiów wyższych na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, przygotowanie pedagogiczne
lub - studia magisterskie na kierunku psychologia albo studia wyższe na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, a ponadto ukończenie studiów podyplomowych w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oraz przygotowanie pedagogiczne
lub - dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej, a ponadto ukończone studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka koniecznie z przygotowaniem pedagogicznym
Kwalifikacje do prowadzenia zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka uznaje wyłącznie dyrektor placówki. Zastosowanie ma zasada, że dyrektor szkoły może uznać kwalifikacje wspomniane w pytaniu za wystarczające, po przeanalizowaniu programu odbytych przez Panią studiów oraz biorąc pod uwagę ocenę potrzeb dziecka objętego WWRD.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciele w przedszkolu niepublicznym pracują na podstawie umowy o pracę. W dniach 16-25.03.2020 r. zostały zawieszone zajęcia w placówce w związku z zapobieganiem korona wirusowi. Jak należy rozliczyć czas pracy nauczycieli- jeśli będą wtedy przebywać w domach i nie będą wykonywać prac zleconych przez dyrektora? Czy dyrektor może nakazać urlop wypoczynkowy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel stażysta zatrudniony w szkole na czas 01.09.2018-31.08.2020 -2 lata może zmienić szkołę od 1.09.2019 i w drugiej szkole kontynuować staż?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy trzeciej liceum ogólnokształcącego otrzymał ocenę niedostateczną z jednego przedmiotu. Ma prawo do egzaminu poprawkowego w sierpniu. Według jakich zasad będzie zdawał egzamin maturalny w 2015, zakładając, że zda poprawkę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z nowym Rozporządzeniem MEN w sprawie procedury weryfikacji dostępu do bazy danych systemu informacji oświatowej z dnia 24 kwietnia 2012 r. mam pytanie: jak powinien być skonstruowany wniosek o uzyskanie upoważnienia do dostępu do bazy danych SIO, a jak upoważnienie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wspomagający, który jest zatrudniony do dziecka autystycznego, dostaje dodatek za trudne i uciążliwe warunki pracy. Jednak pracuje on do godziny 13:00, a dziecko zostaje w przedszkolu do godziny 15:00. Te dwie godziny jest pod opieką nauczyciela grupy. Czy nauczyciel ten również powinien za te dwie godziny dostać dodatek za uciążliwe i trudne godziny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe