Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy poradnia psychologiczno-pedagogiczna może wystawić opinię uczniowi szkoły ponadgimnazjalnej (kl. III technikum) tylko na wniosek rodzica, bez opinii szkoły?
W pytaniu nie podano, jakiego rodzaju opinii dotyczą wątpliwości, nie można więc jednoznacznie stwierdzić, czy do jej wydania niezbędna jest opinia szkoły. Na podstawie § 5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz.U. z 2013 r., poz. 199) poradnia wydaje opinię na pisemny wniosek rodzica dziecka albo pełnoletniego ucznia, którego dotyczy opinia, w terminie nie dłuższym niż 30 dni, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach w terminie nie dłuższym niż 60 dni, od dnia złożenia wniosku. W związku z tym co do zasady powinien być wystarczający wniosek rodzica.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W związku z przekształceniem 1.09.2017 roku Zespołu Szkół w Publiczną Szkołę Podstawową mamy pytanie czy na arkuszu ocen ucznia przenoszonego do innej szkoły prawidłowym rozwiązaniem będzie opieczętowanie arkusza dodatkowo nową pieczęcią oraz umieszczenie adnotacji od kiedy nastąpiła zmiana nazwy szkoły?
Czy takie rozwiązanie powinniśmy zastosować na wszystkich arkuszach ocen uczniów uczących się w naszej szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole podstawowej może funkcjonować sklepik szkolny prowadzony przez uczniów pod nadzorem nauczyciela? Uzyskane fundusze gromadzone byłyby na książeczce SKO, z przeznaczeniem na wsparcie szkolnych wycieczek i konkursów. Czy ewentualnie taką działalność można powierzyć Radzie Rodziców?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozwiązać problem związany z przyjęciem w ciągu roku szkolnego kolejnych dzieci do oddziału przedszkolnego z obwodu szkoły, jeśli mam już dwie grupy liczące po 25 osób i nie mam możliwości lokalowych by utworzyć kolejna grupę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka ukończyła edukację wczesnoszkolną na kierunku pedagogiczno-artystycznym w 1989 r.,
w 2001r. uzyskała stopień nauczyciela dyplomowanego, w akcie nadania jest napisane, że może uczyć w szkołach podstawowych, artystycznych, zakładach kształcenia i placówkach doskonalenia nauczycieli. Czy nauczyciel ten ma kwalifikacje do nauki plastyki w szkole podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy od 01 stycznia 2017 r. uległ zmianie zakres działalności niepublicznych poradni psychologiczno - pedagogicznych? Czy niepubliczne poradnie mogą nadal wydawać i realizować opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe