Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy są przepisy regulujące wymiar etatu na stanowisku bibliotekarza w stosunku do liczby uczniów w szkole.
Czas pracy nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze zajęć nie może przekraczać 40 godzin na tydzień.Tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, nauczycieli zatrudnionych w pełnym wymiarze zajęć ustala się, według następujących: nauczyciele – bibliotekarze bibliotek szkolnych - 30 godzin.Oznacza to, że przepisy ustawy nie regulują innych szczegółów wymiaru zatrudniania nauczycieli bibliotekarzy.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (ze zm.), w szczególności art. 42.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak określić wymiar przysługującego urlopu wypoczynkowego pracownikowi, z którym umowa jest zawierana co miesiąc na zastępstwo w informacji o warunkach zatrudnienia? Pracownik jest zatrudniany na 1/2 etatu i jest to jego pierwsza praca.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z § 24 pkt. 3 i 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27.08.2019 r. (Dz. U. 2019 poz 1700, ostatnia zmiana Dz.U. 2019 poz. 1780) duplikat wydaje się na druku według wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału świadectwa, z tym że duplikat świadectwa ukończenia szkoły wydaje się na poddruku duplikatu, którego wzór określono w załączniku nr 3 do rozporządzenia, a jeżeli szkoła, posiada dokumentację przebiegu nauczania, a brak jest druku świadectwa, według wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału, duplikat wydaje się na poddruku duplikatu, którego wzór określono w załączniku nr 3 do rozporządzenia, przygotowanym przez szkołę.
Proszę o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania
1. Czy wszystkie duplikaty świadectw wydaje się na ww. poddruku, czy jeżeli szkoła dysponuje oryginalnymi drukami świadectw obowiązującymi w dniu wydawania oryginału może wystawić duplikat na tym druku. (np. wypisać ręcznie na oryginalnym druku)
2. Czy na ww. poddruku można drukować duplikaty świadectwa tylko z programu świadectw np. z Vulcana, czy także druki samodzielnie przygotowane przez szkołę wg wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału świadectwa.
3. Co z duplikatami świadectw dojrzałości wydawanych przed 2005 r., które miały 4 strony. Czy duplikaty tych świadectw można wydawać na drukach wg wzoru obowiązującego w dniu wydania takiego świadectwa, jeżeli szkoła jeszcze posiada takie druki ?
Czy duplikaty tych świadectw można wydawać na samodzielnie przygotowanych drukach wg wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału świadectwa i wydrukowanych na zwykłych kartkach papieru? Świadectwa te były 4 stronnicowe a poddruki do duplikatów zawierają 2 strony.
4. Nowe rozporządzenie nie precyzuje wydawania duplikatów świadectw dojrzałości wydawanych kiedyś przez szkoły (a nie przez OKE). Jakie regulacje prawne obowiązują przy wydawaniu duplikatów ww. świadectw dojrzałości?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel do końca czerwca 2015 był zatrudniony na cały etat w innej szkole gdzie pobierał dodatek stażowy. Dodatkowo na zastępstwo 1/2 etatu pracuje w drugiej. W marcu powiadomił, iż pracuje tylko na zastępstwo wystąpił z podaniem o naliczanie dodatku stażowego od stycznia 2016. Od kiedy należy naliczyć dodatek od stycznia czy od marca?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie może wydać się dziwne, ale w zmieniającej się rzeczywistości coraz częściej pewne sprawy są dla mnie nowością, chociaż nie długo będę obchodziła 30 lat pracy w szkole. Pytanie moje brzmi: W szkole odbywają się zajęcia pozalekcyjne, organizowane na prośbę rodziców i prowadzone przez trenerów z zewnątrz. Za zajęcia płacą rodzice, ja tylko mam umowę użyczenia sal do tych zajęć. W szkole do godziny 15 jest bardzo dużo zajęć pozalekcyjnych w ramach godzin " karcianych", ale rodzice chcą jeszcze więcej. Jak by to wyglądało prawnie, gdyby takie zajęcia prowadził nauczyciel uczący w tej szkole również po godzinach pracy i za te zajęcia pobierał opłatę od rodziców?
- Czy nauczyciel, który w 2008 roku nabył prawo do wcześniejszej emerytury (20 lat przy tablicy i 10 lat składkowe, bądź nieskładkowe) musi odejść na emeryturę do dnia 31 sierpnia 2018 roku, żeby zachować to prawo? Obecnie ma 56 lat. Pozostając w zatrudnieniu po 31 sierpnia traci to prawo?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe