Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy średnią ocen na zakończenie nauki w gimnazjum, czyli na koniec roku w klasie trzeciej, wyliczamy tylko z przedmiotów, których dziecko uczyło się w klasie trzeciej, czy z wszystkich przedmiotów, które zapisujemy na świadectwie ukończenia szkoły?
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.). § 22. 1. Uczeń kończy szkołę podstawową, gimnazjum lub szkołęponadgimnazjalną:1) jeżeli w wyniku klasyfikacji końcowej, na którą składają się roczne(semestralne) oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych uzyskane w klasie programowo najwyższej (semestrze programowo najwyższym) i roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, których realizacja zakończyła się w klasach programowo niższych (semestrach programowo niższych) w szkole danego typu, z uwzględnieniem § 20 ust. 7, uzyskał oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych wyższe od oceny niedostatecznej, z zastrzeżeniem § 15ust. 8;2) w przypadku szkoły podstawowej i gimnazjum – jeżeli ponadto przystąpił odpowiednio do sprawdzianu lub egzaminu, o którym mowa w § 32,z zastrzeżeniem § 38 i 49 ust. 4.2. Uczeń kończy szkołę podstawową, gimnazjum lub szkołę ponadgimnazjalną z wyróżnieniem, jeżeli w wyniku klasyfikacji końcowej, o której mowa w ust. 1pkt 1, uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średnią ocen co najmniej4,75 oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania.2a.Uczniowi, który uczęszczał na dodatkowe zajęcia edukacyjne lub religię albo etykę, do średniej ocen, o której mowa w ust. 2, wlicza się także roczne oceny uzyskane z tych zajęć. Zatem klasyfikacja końcowa w gimnazjum obejmuje ceny z przedmiotów kończących się w niższych klasach, w związku z tym do średniej wlicza się również te oceny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Przesyłam doprecyzowanie zadanego wcześniej pytania:
„Jesteśmy szkołą podstawową z oddziałami dwujęzycznymi. Mamy obecnie WOS i biologię nauczane z elementami j. angielskiego. Chcemy wprowadzić historię nauczaną także dwujęzycznie. Jakie formalności w tej kwestii trzeba spełnić? Czy w tej sytuacji potrzebna jest zgoda organu prowadzącego?”.
Chcemy wprowadzić dodatkowy przedmiot w klasie dwujęzycznej. Są biologia i WOS, chcemy wprowadzić jeszcze historię. Czy są uwarunkowania prawne, które należy w związku z tym spełnić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem przedszkola niepublicznego do którego uczęszcza 214 dzieci na dzień dzisiejszy. Zatrudniam psychologa i logopedę po 7 godzin tygodniowo. Nauczyciela jako pedagoga specjalnego w wymiarze pełnego etatu, czyli 25 godzin tygodniowo, w tym 3 godziny jako pedagog specjalny, pozostałe godziny to wychowawstwo i nauczyciel języka angielskiego. Zatrudniam w przedszkolu łącznie 20 nauczycieli, w tym wyżej wskazanych specjalistów. Moje pytanie brzmi: Czy w przedszkolu odnosząc się do liczby dzieci i wprowadzonej ustawy z dnia 12 maja 2022 r. liczba godzin specjalistów jest wystarczająca, a jeśli nie, to jak powinna się ona prawidłowo przedstawiać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki dokument ukończenia ORW otrzymuje wychowanek placówki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy gmina może w każdej chwili zmieniać obwody dla dzieci przedszkolnych tzw. "0" ? Jakie obowiązują ją procedury? Czy musi zasięgać opinii w tej sprawie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramach przysługujących uczniom 3-dniowych rekolekcji można zorganizować:
2-dniowe rekolekcje wielkopostne oraz 1-dniowe - adwentowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe