Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy szkoła może zamieścić w e-dzienniku informacje dostępne tylko dla nauczycieli nt. wskazań do pracy z uczniem w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, np. z dysortografią lub objętych IPET-em? Czy umieszczanie takich danych przy konkretnych uczniach jest zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych?
Informacje te nie powinny być zamieszczane w dzienniku lekcyjnym, ponieważ nie są objęte zakresem treści w nim zawieranych na podstawie § 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, Dz.U. z 2017 r., poz. 1646. Zgodnie z § 19 ww. rozporządzenia dane dotyczące dziecka są przechowywane odrębnie - w indywidualnej teczce dla każdego ucznia objętego kształceniem specjalnym lub pomocą psychologiczno-pedagogiczną, w której gromadzi się dokumentację badań i czynności uzupełniających prowadzonych przez specjalistów oraz IPET; specjaliści prowadzą własne dzienniki na podstawie § 18 rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam!
Jakie są warunki organizowania oddziałów dwujęzycznych w szkole podstawowej i gimnazjum? Jakie przepisy określają takie warunki?
Jak jest procedura i kryteria?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy IPET-y w gimnazjum można tylko zmodyfikować, czy trzeba napisać nowe, by były ważne od 1 października 2017 r.?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o propozycję narzędzi badawczych do ewaluacji wewnętrznej w szkole podstawowej; w szkole respektowane są normy społeczne.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Do klasy w gimnazjum specjalnym uczęszcza dwoje uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Zgodnie z Rozporządzeniem na oddział przypada 12 godzin rewalidacji. Czy to oznacza, że każdy z uczniów może mieć po 6h rewalidacji w tygodniu. Czy rewalidacja może być prowadzona w formie dogoterapii,felinoterapii, muzykoterapii,integracji, jeśli nauczyciel nie posiada kwalifikacji do danej niepełnosprawności, ale ma dyplomy lub certyfikaty potwierdzające możliwość prowadzenia tego typu zajęć specjalistycznych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy potraktować godziny zajęć z wychowania do życia w rodzinie? Czy można klasom przydzielić po 1 godz. w I semestrze, czy też muszą mieć przez cały rok szkolny po 0,5 godz.? Drugi problem. Czy można przesuwać godziny przedmiotów, np.2 godzinę z chemii/geografii z klasy trzeciej dać do klasy drugiej (mamy cykl: 1,1,2 godz., chcemy dać 1,2, 1 godz.).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe