Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych, dla których organem prowadzącym jest organizacja pozarządowa występują o opinie arkusza organizacyjnego do związków zawodowych i KO?
Obowiązek sporządzania i opiniowania arkuszy organizacyjnych przez związki zawodowe i kuratora oświaty dotyczy tylko szkół publicznych, co wynika z art. 31 b ust. 10 UoSO (art. 51 ust. 1 pkt 12 PO) oraz § 17 ust. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2017 r., poz. 649). Jeśli natomiast na zasadzie dobrowolności niepubliczna szkoła (także z uprawnieniami szkoły publicznej), bez względu na to, jaki organ ją prowadzi, sporządzi arkusz organizacyjny, nie ma obowiązku jego opiniowania przez ww. organy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie zadane przez ewaluatora:
W jaki sposób w szkole pracuje się nad wprowadzeniem zmian w procesach edukacyjnych? Jaka jest w tym rola nauczyciela?
Pyt.: Czy odpowiedź powinna zawierać opis całego procesu wprowadzania zmian od identyfikacji problemu, poprzez określenie adresata, harmonogram, przydatność, osoby odpowiedzialne za zmiany, terminy i skutki?
Czy też wystarczy: skupić się na sposobach współpracy np. zespołowej, wspólnych ustaleń nauczycieli, określeniu zasad i rodzajów współpracy i wspomagania współdziałania, doskonaleniu standardów pracy w procesie edukacyjnym.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy indywidualną teczkę ucznia należy prowadzić dla każdego ucznia objętego pomocą psych.-pedag.? Tzn. czy również np. dla ucznia uczestniczącego w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych, czy tylko dla uczniów z orzeczeniem?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowi urodzonemu w 2009r., który uczęszcza obecnie do klasy I i będzie kontynuował w przyszłym roku naukę w klasie I na wniosek rodzica, należy założyć arkusz ocen? Jeżeli tak to jaką notatkę należy wpisać w miejscu wyniki klasyfikacji rocznej? Uczeń ten zgodnie z przepisami nie podlega klasyfikacji i nie otrzymuje świadectwa. Czy nauczyciel powinien przekazać rodzicowi informacje o postępach dziecka (jak to mam miejsce w przypadku dzieci 5-6 letnich w przedszkolu) czy ma zakończyć rok bez żadnej informacji pisemnej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jaką dokumentację powinien prowadzić nauczyciel współorganizujący kształcenie dzieci niepełnosprawnych w przedszkolu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację w jaki sposób szkoła może ubiegać się, do kogo się zgłosić w celu wyrabiania dla uczniów e-legitymacji?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe