Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy tworząc protokół, protokolant musi go skończyć w ciągu 7 dni?
Przepis art. 43 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) – dalej u.s.o., obliguje do protokołowania zebrań rady pedagogicznej, nie określając zawartości, zasad i sposobów jego prowadzenia. Artykuł 43 ust. 2 u.s.o. stanowi, iż rada pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności. W szczególności powinien on zawierać postanowienia określające m.in. zasady protokołowania zebrań rady pedagogicznej (w tym zasady i tryb wnoszenia zastrzeżeń do protokołu oraz uwag do zastrzeżeń). Zatem w przypadku konkretnej szkoły zapisy regulaminu rady pedagogicznej są punktem odniesienia w związku z zaistniałą sytuacją opisaną w pytaniu. Nie sposób udzielić jednoznacznej odpowiedzi, nie znając treści regulaminu w zakresie protokołowania posiedzeń. Generalnie na kolejnym posiedzeniu rada decyduje o wprowadzeniu zgłoszonych poprawek w protokole, a następnie po ich ewentualnym uwzględnieniu, akceptuje protokół z poprzedniego posiedzenia. W związku z tym, iż protokół z poprzedniego posiedzenia rady pedagogicznej przyjmuje się na następnym posiedzeniu, przyjęte przez radę poprawki i uzupełnienia do protokołu z poprzedniego posiedzenia umieszcza się w protokole posiedzenia, na którym poprawki i uzupełnienia zostały przyjęte. Poprawki i uzupełnienia do protokołu umieszcza wyłącznie protokolant. W przypadku braku w regulaminie rady pedagogicznej postanowień określających zasady i tryb wnoszenia zastrzeżeń do protokołu oraz uwag do zastrzeżeń, umieszczenie zastrzeżenia w kolejnym protokole z posiedzenia rady pedagogicznej i uwag do niego (np. dyrektora) wymaga decyzji całej rady pedagogicznej. Jeżeli chodzi o kwestie sprawowania funkcji protokolanta to tutaj również należy odwołać się do postanowień regulaminu. Jeżeli jest ich brak w przedmiotowej kwestii funkcję powinien pełnić wyznaczony nauczyciel. Co oznacza, że w przypadku jego nieobecności z powodu choroby ta funkcja może być powierzona innej osobie. Jednak tutaj mają decydujące znaczenie zapisy regulaminu rady pedagogicznej. Listy obecności członków rady pedagogicznej weryfikuje się na podstawie rzeczywistego udziału w posiedzeniu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o podanie symboli świadectw dla wszystkich klas szkoły podstawowej oraz symbole arkuszy (szczególnie klasy VII) w roku szkolnym 2017/18 oraz podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałbym zatrudnić w placówce rewalidacyjno-wychowawczej magistra pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i terapii pedagogicznej po skończonych studiach podyplomowych z oligofrenopedagogiki. Czy taki nauczyciel ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu głębokim?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nasza szkoła posiada klasy sportowe z piłki nożnej dla chłopców i koszykówki dla dziewcząt. Mowa jest o klasach IV-VI. Czy istnieje możliwość organizacji takich zajęć w klasach młodszych 1-3? Jeżeli tak to w jakiej formie i kto o tym decyduje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w arkuszach ocen w szkole podstawowej i gimnazjum wpisuje się uczestnictwo w zajęciach z wychowania do życia w rodzinie (zajęcia dodatkowe)? Zajęcia są umieszczone w ramowych planach nauczania nauczania.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli nauczyciel nie zgadza się z wysokością dodatku motywacyjnego przyznanego prze dyrektora jak powinien postąpić?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe