Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń na podaniu o egzamin poprawkowy powinien zaznaczyć na jaką ocenę mają być przygotowane pytania?
Zgodnie z przepisami § 21 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 83, poz. 562 ze zmianami), na podstawie których ocenianie, klasyfikowanie i promowanie odbywa się tylko do końca roku szkolnego 2014/2015, uczeń , który w wyniku klasyfikacji rocznej uzyskał ocenę niedostateczną z jednych albo dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych, może zdawać egzamin poprawkowy z tych zajęć. Oznacza to, że mając prawo do zdawania egzaminu poprawkowego, nie musi wnosić do dyrektora szkoły podania o zorganizowanie mu takiego egzaminu. Nauczyciel powinien podać uczniowi zakres obowiązującego go na egzaminie materiału i przypomnieć o wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych ocen klasyfikacyjnych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania. Ww. wymagania nauczyciel miał obowiązek przedstawić na początku roku szkolnego zarówno uczniom, jak i ich rodzicom (prawnym opiekunom), zgodnie z § 4 ust. 1 przytoczonego wyżej rozporządzenia. Pytania (zadania) na egzamin poprawkowy powinny zostać przygotowane tak, jak wszystkie wcześniejsze sprawdziany, czy testy, aby uczeń miał możliwość uzyskania każdej oceny z egzaminu, zgodnie z przepisami zawartymi w wewnątrzszkolnych oraz przedmiotowych zasadach oceniania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy zatrudnienia specjalistów od roku szkolnego 2022/2023. Szkoła niepubliczna licząca 74 uczniów (w tym 13 osób z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego). W zeszłym roku szkolnym tj. 2021/2022 zatrudniliśmy następujących specjalistów: psycholog zatrudniona na cały etat 34/34h – w tym 25h prowadzonych z uczniami z orzeczeniem i 9h z pozostałymi uczniami; nauczyciel prowadzący terapię pedagogiczną i trening umiejętności społecznych zatrudniony w wymiarze 24/34h – w tym 12h z uczniami z orzeczeniem, 8h języka rosyjskiego, 4h terapii pedagogicznej z pozostałymi osobami; zajęcia rewalidacyjne (zajęcia rozwijające umiejętności społeczne) zatrudniony w wymiarze 6/34h wyłącznie z uczniami z orzeczeniem; tyflopedagog – zajęcia rewalidacyjne 4h zlecenie wyłącznie z uczniami z orzeczeniem; logopeda – zajęcia rewalidacyjne 2h umowa zlecenie. Czy wyżej wymienione godziny spełniają wymagania dla specjalistów w roku szkolnym 2022/2023? Czy według nowego rozporządzenia (25% etatu psycholog + 25% pedagog specjalny + 50% pozostali specjaliści) dotyczy godzin zrealizowanych z wszystkimi uczniami tj. godziny dla uczniów z orzeczeniami + godziny dla pozostałych uczniów czy dotyczy to wyłącznie uczniów bez orzeczenia (godziny z orzeczeniowcami nie wchodzą do tej puli)? Czy nauczyciel który ma pełne uprawnienia do nauczania języka rosyjskiego, a ponadto ukończył studia podyplomowe: diagnoza i terapia pedagogiczna, oligofrenopedagogika, może być zatrudniony jako pedagog specjalny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor przedszkola może odmówić udostępnienia tzw. diagnozy gotowości szkolnej dziecka jeżeli zwraca się o nią dyrektor szkoły do której obecnie uczęszcza dziecko do klasy pierwszej. Uczeń sprawia problemy wychowawcze, rodzice nie udostępnili diagnozy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę udzielić urlopu dla poratowania zdrowia nauczycielce, która nabyła prawo do wcześniejszej emerytury? Ma ona przepracowane na 31.03.2011 - 33 lata 4 miesiące, w tym pracy nauczycielskiej 25 lat, 1 miesiąc. Nauczycielka w grudniu 2010r. ukończyła 52 lata.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy kończy się I semestr nauki w szkole podstawowej (i do kiedy należy dokonać wszelkich podsumowań), jeśli ferie zimowe przypadają od połowy do końca lutego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Stowarzyszenie prowadzi niepubliczną szkołę podstawową. W budynku szkoły mieści się również punkt przedszkolny, którego organem prowadzącym jest urząd gminy.Radni podjęli uchwałę intencyjną w sprawie likwidacji punktu przedszkolnego. Stowarzyszenie wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców postanowiło przejąć i prowadzić punkt przedszkolny.Do punktu uczęszcza 10 przedszkolaków w wieku 3-4 lat, czynne jest codziennie od 8 do 13. -Czy z chwilą przyjęcia punktu przedszkolnego otrzymamy dotację z gminy 40% czy 75%
- Czy zasadne byłoby założenie przedszkola niepublicznego? Dyrektor szkoły obawia się,że nie wystarczy pieniędzy na pokrycie kosztów utrzymania i pensji nauczyciela.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe