Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń nieklasyfikowany ze wszystkich przedmiotów ze względu na bardzo niską frekwencję w ciągu roku szkolnego otrzymuje ocenę z zachowania?
Ocena z zachowania nie jest uzależniona od ocen z zajęć edukacyjnych i nie ma związku z klasyfikowaniem i promowaniem ucznia, powinna więc zostać wystawiona, ponieważ brak jest ustawowego zwolnienia od jej ustalenia – art. 44f ust. 8 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2018 r., poz. 1457 ze zm.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W ostatnim pytaniu, sprawdzonym 10.05.2019 roku nie chodziło wyłącznie o orzeczenia. Oczywistym jest, iż dyrektor jako przewodniczący zespołu, zapoznając się z dokumentacją, może wnieść też swoje uwagi do orzeczenia - zna sprawę, jest decydentem. A co począć w przypadku dopisywania wniosków do opinii (zwykła opinia bez rangi orzeczenia, nie mówimy o WWRD), dyrektor nie widzi dziecka, nie posiada danych świeżych z wywiadu, nie dokonywał obserwacji dziecka oraz nie tworzył hipotez diagnostycznych, a psycholodzy też nie wszystko notują. Wnioski, jakie psycholog zawiera w opinii nie mogą naruszać interesu zarówno dziecka, jak i rodziców i nie zwalnia z tego żadne rozporządzenie MEN. Jak rozmawiać nt. nadmiernej ingerencji w diagnozę czy wnioski konkretnego specjalisty w przypadku zwykłych opinii? Czy dyrektor takich "poprawek" (swoich uwag) nie powinien omówić z zespołem diagnozującym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczniowie niesłyszący są zwolnieni z drugiego języka. Z planu ramowego pozostają godziny na drugi język. Jeżeli na jeden przeznaczymy 3 godziny w całym cyklu. Na jakie inne zajęcia edukacyjne można przeznaczyć te godziny. Jeżeli w nazwie jest gimnazjum specjalne to czy mogą mieć 220 godzin techniki.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli uczeń liceum ma przyznane nauczanie indywidualne a nie ma zwolnienia z wychowania fizycznego, czy powinien mieć przydzielone godziny z tego przedmiotu i wystawioną ocenę? Jak powinien realizować takie zajęcia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń klasy maturalnej, który kończy naukę w szkole w kwietniu może jechać na wycieczkę szkolną w czerwcu.
- Nie mogę w wytycznych do roku szkolnego 2023/2024 znaleźć sposobu na wyliczenie wymiaru etatu dla bibliotekarza. Proszę o pomoc, aby nie popełnić błędu w arkuszu.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe