Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń obecnie klasy II zawodowej, kształcący się w szkole specjalnej (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim) może kontynuować nadal naukę w klasie III w szkole dziennej, jeśli kończy w grudniu 2016 roku 24 lata ?
Rozporządzenie MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 7 sierpnia 2015 r. poz. 1113) wyraźnie określa w § 4., że kształcenie uczniów niepełnosprawnych – w przypadku szkoły ponadgimnazjalnej - może być prowadzone do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym uczeń kończy 24. rok życia. Zatem nie ma podstaw prawnych pozwalających temu uczniowi na kontynuowanie nauki w trybie dziennym w szkole specjalnej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Organ prowadzący zasugerował, aby w arkuszu organizacyjnym dokonać połączenia zajęć z plastyki i techniki w klasie V (10 uczniów) i klasie VI (13 uczniów) .Czy można tego dokonać? (podstawa prawna) Czy n-lowi, który z własnej inicjatywy chce prowadzić zajęcia w oddzielnych klasach, bez dodatkowego wynagrodzenia, można pozwolić na prowadzenia tych zajęć?( podstawa prawna)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą podstawową z oddziałami dwujęzycznymi. Mamy obecnie WOS i biologię nauczane z elementami j. angielskiego. Chcemy wprowadzić historię nauczaną także dwujęzycznie. Jakie formalności w tej kwestii trzeba spełnić? Czy w tej sytuacji potrzebna jest zgoda organu prowadzącego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasie I, liczącej 17 dzieci, jest uczeń z orzeczeniem i opinią PPP. Czy za zgodą organu prowadzącego mogę zatrudnić nauczyciela wspomagającego, gdyż takie jest zalecenie poradni?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o poradę dotyczącą statutu. Od września jesteśmy Zespołem Szkolno Przedszkolnym posiadamy 3 statuty - Zespołu, Przedszkola, Szkoły. Czy nie powinien to być jeden statut zawierający przepisy dla tych jednostek?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy organ prowadzący może odmówić utworzenia I klasy szkoły podstawowej jeśli do I klasy zapisało się 4 uczniów z obwodu szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe