Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń z Aspergerem może mieć czterech nauczycieli wspomagających w klasie 4? Czy rodzic może nie podpisać IPETu ze względu na to?
Rodzic otrzymuje kopię programu, nie jest natomiast jego autorem, a w związku z tym go nie podpisuje - § 6 ust. 12 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578. Przepisy ww. rozporządzenia nie stanowią, że zadania nauczyciela wspomagającego dla ucznia musi pełnić jedna osoba. W związku z tym kierując się sytuacją kadrową, ale również potrzebami danego ucznia, można rozważyć przydzielenie zadań nauczyciela wspomagającego więcej niż jednemu nauczycielowi. Ponieważ rodzic nie musi korzystać z wszelkich form wsparcia dla niepełnosprawnego dziecka, może ewentualnie zrezygnować z pomocy nauczyciela wspomagającego, gdy nie zgadza się z wykonywaniem zadań na tym stanowisku przez kilku nauczycieli.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zostały zarejestrowane 2 odrębne szkoły niepubliczne: podstawowa oraz liceum, prowadzone przez ten sam organ prowadzący tj. stowarzyszenie, mające tę samą nazwę własną i patronkę. Większość nauczycieli pracuje w obu szkołach jednocześnie i wszyscy tworzymy łącznie jedną współpracującą radę pedagogiczną. Odbywają się wspólne zebrania rady pedagogiczne tj. łącznie dla obu szkół w tym samym terminie. Skoro nie jest to zespół szkół, czy protokoły i uchwały rad pedagogicznych mogą być wspólne i nazwane uchwałami szkoły podstawowej i liceum podejmowanymi przez wspólną radę pedagogiczną? Czy też z tego samego spotkania powinny powstać odrębne dokumenty dla każdej ze szkół oddzielnie? Czy w drugim przypadku należy wyodrębnić 2 rady pedagogiczne i podczas głosowań prosić o podwójne głosowanie tych nauczycieli, którzy pracują w obu szkołach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Gmina organizowała na terenie szkoły w pierwszym tygodniu ferii zimowych wypoczynek (półkolonie) dla chętnych uczniów. Czy w takiej sytuacji szkoła musi posiadać protokół okresowej kontroli p-poż Powiatowej Straży Pożarnej, wymagany dla obiektów wypoczynku dzieci i młodzieży?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła, której jestem dyrektorem ma być od 1 września 2019 r. zlikwidowana. Jakie obowiązki ma dyrektor w czasie likwidacji placówki i jakich terminów musi dotrzymać?
Jakie są podstawy prawne? Czy rada pedagogiczna podejmuje uchwały w tej powyższej sprawie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel, który został wyznaczony do zastępowania dyrektora podczas jego nieobecności, nie chce już pełnić tej funkcji. Czy dyrektor w związku z tym może zlecić nauczycielowi przeszkolenie innego nauczyciela w tym kierunku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o odpowiedz na pytania: 1 .Jaka jest różnica między pojęciami „wychowanie przedszkolne” a „roczne przygotowanie przedszkolne”, oprócz tego, że roczne przygotowanie przedszkolne realizują 6-latki, a wychowanie przedszkolne dzieci młodsze? Czy można więc przyjąć do szkoły 6-latka, który nie odbył rocznego przygotowania przedszkolnego, tylko realizował wychowanie przedszkolne? Jaki dokument powinien to poświadczać?; 2. Przedszkole niepubliczne - na każde dziecko uczęszczające do placówki otrzymuję dotację z budżetu miasta. W związku ze zmianami w przepisach z dotacji wykluczone zostały dzieci w wieku 6 lat, uczęszczające do przedszkoli. Co to oznacza dla przedszkoli? Czy gmina ma obowiązek przekazać subwencję do przedszkola, w którym dziecko realizuje wychowanie przedszkolne?; 3. Proszę o określenie kwalifikacji nauczyciela rytmiki od 1.09.2017; 4. Czy osoba, która ukończyła studia magisterskie na kierunku Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z j. angielskim ma kwalifikacje do nauczania j. angielskiego w przedszkolach?
A ten kierunek , ale w nazwie rewalidacją lub terapią pedagogiczną daje nauczycielowi dodatkowe uprawnienia?; 5 .Jaka powinna być liczba dzieci w grupie ogólnodostępnej i integracyjnej w przedszkolu niepublicznym od września 2017 r.? Jeżeli statut określa 25, to musi zostać zmieniony?; 6.Czy w przedszkolu niepublicznym tworzenie programu wychowawczo-profilaktycznego jest obowiązkowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe