Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym z niepełnosprawnością sprzężoną (niepełnosprawność ruchowa) będący uczniem niepublicznej szkoły przysposabiającej do pracy może nie uzyskać klasyfikacji (obecność ucznia na zajęciach 90%) w III klasie w/w szkoły. Możliwość wydłużenia nauki o jeden rok na danym etapie została już zrealizowana też w klasie III?
Kwestię tę reguluje przede wszystkim Rozporządzenie MEN z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz.U z 2012r. poz. 977) - Załącznik nr 7 „Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz dla uczniów z niepełno sprawnościami sprzężonymi”. W procesie kształcenia w/w uczniów wyodrębniono:
- zajęcia edukacyjne obejmujące: funkcjonowanie osobiste i społeczne, wychowanie fizyczne, religię/etykę oraz przysposobienie do pracy,
- zajęcia rewalidacyjne;
- zajęcia sportowe;
- zajęcia kształtujące kreatywność, w szczególności muzyka, plastyka, zajęcia rozwijające zainteresowania, zajęcia kształtujące umiejętność spędzania wolnego czasu.
Ze względu na integralny, całościowy charakter kształcenia uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi podstawa programowa nie wyróżnia ani odrębnych celów i zadań ani treści nauczania dla poszczególnych zajęć edukacyjnych. Dlatego też klasyfikacja roczna tych uczniów polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych w w/w zakresie. Oceny z poszczególnych zajęć wymienionych w cytowanym rozporządzeniu są ocenami opisowymi. Sporządza się je na podstawie indywidualnego programu edukacyjnego opracowanego dla danego ucznia. W opisanym przypadku nie widzę możliwości nieklasyfikowania ucznia, bo z czego miałby ten uczeń zdawać potem egzaminy klasyfikacyjne? Istnieje natomiast możliwość niepromowania ucznia, w przypadku uzyskania negatywnej oceny opisowej z zajęć edukacyjnych (funkcjonowanie osobiste i społeczne, wychowanie fizyczne i przysposobienie do pracy).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy statutów. Przedszkole i szkoła sześcioletnia tworzyły zespół szkolno-przedszkolny. Szkoła miała swój statut, a przedszkole swój. Zgodnie z reformą szkoła przekształca się w ośmioletnią. Czy obydwa statuty (i szkoły i przedszkola) tracą moc z dniem 30 listopada 2017? Jeśli tak, to kto uchwala nowe? Czy Rada Pedagogiczna, czy Rada Gminy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, bardzo proszę o pomoc.
Nauczyciel do końca bieżącego roku szkolnego chce odejść na urlop zdrowotny, w maju podpisze ograniczenie etatu, jak w związku z tym będzie miał płacone od września (z pełnego wymiaru godzin, czy z ograniczenia)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szkolny zestaw podręczników dyrektor opracowuje i przedstawia do zatwierdzenia Radzie Pedagogicznej do 15 czerwca. Moje pytanie dotyczy terminu wyboru podręczników przez nauczycieli. Jaka data jest ostatecznym terminem przedstawienia podręczników przez nauczycieli dyrekcji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W gminie wiejskiej, w której nie ma gminnego przedszkola, stowarzyszenie prowadzi niepubliczne przedszkole. Do końca 2016 roku gmina naliczała dotację na podstawie wydatków na przedszkola w sąsiednim mieście. Od stycznia 2017r., po zmianie przepisów, gmina korzystając z aplikacji na stronie MEN określiła gminę najbliższą i kwota dotacji udzielanej stowarzyszeniu spadła o ok. 40%. Czy jest możliwa pomyłka, czy można odwołać się od tej decyzji? Czy jest możliwe, że gminy zaniżają rzeczywiste koszty utrzymania dzieci w przedszkolach gminnych, aby mniej dotować placówki niepubliczne? Do przedszkola uczęszczają dzieci z pobliskiego miasta. Kto w związku z tym faktycznie powinien udzielać dotacji na te dzieci i jaka kwota jest podstawą jej naliczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy muszę mieć przewodnika idąc z wycieczką szkolną po Gorcach (do 1300 mnpm) i Pieninach (do 1000 mnpm)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe