Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczennica posiadająca orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (autyzm, niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym), w którym podano jako najkorzystniejszą placówkę realizacji obowiązku szkolnego szkołę specjalną lub integracyjną, może chodzić do szkoły ogólnodostępnej; a raczej kontynuować tam naukę. Rodzic oraz dyrektor szkoły wyrazili na to zgodę. Czy przepisy prawa oświatowego zabraniają tego?
Rodzic ma prawo wyboru, czy będzie się ubiegał o przyjęcie dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego do szkoły lub placówki specjalnej, integracyjnej, czy ogólnodostępnej. Obowiązujące przepisy, a w szczególności regulacje art. 127 ustawy z 14.12.2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2018 r., poz. 996 ze zm.) nie zawierają nakazu zapisania dziecka do jednostki oświatowej wskazanej w orzeczeniu, a orzeczenie zawiera „tylko” zalecenia w tym przedmiocie i wymienia je od formy kształcenia specjalnego najkorzystniejszej dla dziecka lub ucznia (art. 127 ust. 1 PO, § 13 ust. 2 pkt 5 i ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych, Dz.U. z 2017 r., poz. 1743).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy kontroler ZUS może zakwestionować podpisany przez organizacje związkowe i obowiązujący w placówce regulamin ZFŚS?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Świadczenia pielęgniarki szkolnej realizowane są w szkole, w gabinecie profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej. Pomieszczenie, w którym udzielane są świadczenia pielęgniarki szkolnej, musi być odpowiednio wyposażone.
Czyim obowiązkiem jest wyposażenie tego gabinetu?
Jakie obowiązki w tym zakresie spoczywają na pielęgniarce?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam zapytanie dotyczące rozporządzenia o indywidualnym nauczaniu. Uczeń posiada orzeczenie wydane ze względu na stan zdrowia uniemożliwiający uczęszczanie do szkoły. Czy dyrektor może takiemu uczniowi zapewnić w jakiś sposób kontakt z rówieśnikami, czy forma orzeczenia to wyklucza? Czy taki uczeń może brać udział w uroczystościach, konkursach, spotkaniach klasowych w celu utrzymania relacji z klasą, rówieśnikami? W art. 10 pkt. 2 jest zapis, że "Dyrektor szkoły, uwzględniając aktualny stan zdrowia ucznia oraz wnioski nauczycieli z obserwacji, o której mowa w ust. 1, w uzgodnieniu z rodzicami ucznia albo z pełnoletnim uczniem, podejmuje działania umożliwiające kontakt ucznia objętego indywidualnym nauczaniem z uczniami w oddziale szkolnym". W tym samym artykule pkt. 3 już mówi o tym, że jest to możliwe tylko jeśli stan zdrowia ucznia znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły tj: "W jaki sposób zatem zapewnić uczniowi, którego stan zdrowia uniemożliwia uczęszczanie do szkoły możliwość podtrzymywania relacji, uczestnictwa w konkursach albo uroczystościach?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Placówka (Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii) całodobowa ogrodzona jest płotem i ma dwie bramy wjazdowe. Jedna brama z tyłu budynku jest otwarta od 6:00 do 16:00 ze względu na dostawców towaru. Brama główna jest zamknięta, ponieważ niedaleko jest boisko, a za bramą ulica. Otrzymałam pismo od Związków zawodowych solidarność że łamię prawo i zagrażam życiu i zdrowiu dzieci bo zamknęłam bramę wjazdową i w razie wypadku nie wjedzie pogotowie (klucz od bramy jest udostępniony w pomieszczeniu na parterze, pomieszczenie nie jest zamykane). Doskonale wiem, że chodzi o brak możliwości wjazdu na teren boiska prywatnymi samochodami stąd to pismo. Jednak związki powołują się na przepisy ppoż i bhp, ja jednak zapisu nakazującego otwarcie bramy nie znalazłam. Proszę o podstawę prawną i wyjaśnienie jak z tą bramą powinno być?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest aktualna podstawa prawna w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe