Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy ucznia z upośledzeniem lekkim można obligatoryjnie zwolnić z nauki drugiego języka obcego, czy w oparciu o prośbę rodziców?
Obligatoryjnie, co wynika z rozporządzenia o ramowym planie nauczania.
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej - z upoważnienia ministra - na interpelację nr 13980 w sprawie problemów szkolnych dzieci lekko upośledzonych
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/49111BC2.
"Obowiązkowe nauczanie języka obcego nowożytnego od pierwszej klasy szkoły podstawowej i drugiego języka od pierwszej klasy gimnazjum jest realizowane zgodnie z ww. nową podstawą programową kształcenia ogólnego. Uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim uczęszczający do gimnazjum, zgodnie z przepisami rozporządzenia ministra edukacji narodowej z dnia 23 marca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych4), są zwolnieni z nauki drugiego języka obcego".
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak dokumentować organizację i kontrolę zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel pracujący w kilku szkołach na takim samym lub podobnym stanowisku musi mieć wydane orzeczenie lekarskie i badania do celów sanitarno -epidemiologicznych do każdej szkoły oddzielnie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W statucie szkoły widnieje zapis: „Egzamin poprawkowy przeprowadza się w ostatnim tygodniu ferii letnich”. Czy w tym roku szkolnym, gdy ostatni tydzień sierpnia przypada w poniedziałek i wtorek (30 i 31 sierpnia), egzaminy poprawkowe można przeprowadzić w okresie 23–27 sierpnia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy z kwalifikacjami studia licencjat - zarządzanie specjalizacja: zarządzanie przedsiębiorstwem oraz studia magisterskie - pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna. Staż na stanowisku kierowniczym w przedszkolu ok. 5 lat, mogę być dyrektorem w niepublicznym przedszkolu?
Czy muszę posiadać studia podyplomowe z zarządzania oświatą? To jest istotne dla mnie.
Jak wygląda ta kwestia kwalifikacji w sytuacji, gdy przedszkole niepubliczne działa na zasadach publicznego tzw. 1 zł.?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, poprosiliśmy państwa o stworzenie kompletu narzędzi do badania poziomu bezpieczeństwa w szkole i super!
Zrobiliśmy ankietę dla uczniów, rodziców i nauczycieli… i zaczął się problem … Proszę o informację jak interpretować wyniki badań.
Chodzi konkretnie o stwierdzenie: Czuję, że nauczyciele mnie szanują. Odpowiedź tak dało 46 % uczniów, odpowiedź raczej tak 32%, trudno powiedzieć 15%, raczej nie 2%, nie 0%.
Bardzo proszę o interpretację dotyczącą "czytania" tego wyniku oraz jeśli to możliwe podanie zasad postępowania w przypadku realizacji badań w szkole.
Nauczyciel uparcie twierdzą, że powinno być odpowiedzi na zasadzie Tak lub Nie.
Z góry dziękuję za pomoc w tej sprawie.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe