Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Od 1 września 2017 roku 6-letnia szkoła podstawowa stanie się 8-letnią szkołą podstawową. Od 1 września 2017 roku uczniowie, nauczyciele i pracownicy dotychczasowej...

PORADA PRAWNA

08 lutego 2017 Prawo oświatowe

Czy, w myśl nowego prawa oświatowego, organ stanowiący ma możliwość "nakazowego" utworzenia w szkole podstawowej powstającej z przekształcenia gimnazjum, klasy IV i VII dla uczniów z przypisanego szkole obwodu?

Od 1 września 2017 roku 6-letnia szkoła podstawowa stanie się 8-letnią szkołą podstawową. Od 1 września 2017 roku uczniowie, nauczyciele i pracownicy dotychczasowej 6-letniej szkoły podstawowej staną się uczniami, nauczycielami i pracownikami 8-letniej szkoły podstawowej. Natomiast od1 września 2017 roku w 8-letniej szkole podstawowej rozpoczną naukę pierwsi uczniowie klasy VII (absolwenci klasy VI dotychczasowej 6-letniej szkoły podstawowej). W roku szkolnym 2017/2018 nie będzie rekrutacji do I klasy gimnazjum. Od 1 września 2017 r. nie będzie klasy I, a w latach następnych kolejnych klas dotychczasowego gimnazjum. Wygaszanie gimnazjum może być realizowane w różnych wariantach np. poprzez: 1) przekształcenie gimnazjum w 8-letnią szkołę podstawową lub włączenie gimnazjum do 8-letniej szkoły podstawowej; 2) przekształcenie gimnazjum w liceum ogólnokształcące, technikum lub w branżową szkołę I stopnia; 3) włączenie gimnazjum do liceum ogólnokształcącego albo technikum; 4) przekształcanie zespołów, w skład których wchodzą gimnazja. Decyzja, co do formy i czasu przekształcenia gimnazjum należy do kompetencji odpowiednio: 1) organu prowadzącego gimnazjum lub 2) osoby prawnej niebędącej jednostką samorządu terytorialnego lub osoby fizycznej prowadzącej dotychczasowe gimnazjum, o ile zmiany nie nastąpią z mocy ustawy.Organ wykonawczy JST opracuje projekt uchwały w sprawie dostosowania sieci szkół do nowego ustroju szkolnego: a) Organy wykonawcze JST przekazują projekt uchwały, w terminie do dnia 17 lutego 2017 r. właściwemu KO. b) Kurator oświaty opiniuje projekt uchwały w ciągu 21 dni od dnia otrzymania nie później jednak niż do dnia 11 marca 2017 r. c) Opinia kuratora oświaty zawiera w szczególności ocenę zgodności z prawem rozwiązań zaproponowanych w projekcie uchwały oraz ocenę w zakresie zapewnienia przez JST możliwości realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki dzieci i młodzieży zamieszkałej na terenie danego powiatu. d) Opinia kuratora oświaty jest wiążąca i nie służy od niej zażalenie. Na opinie służy skarga do sądu administracyjnego. e) Organy stanowiące JST po uzyskaniu pozytywnej opinii kuratora oświaty, podejmują uchwałę w terminie do dnia 31 marca 2017 r. https://men.gov.pl/wp-content/uploads/2016/09/16.09.2016_prezentacja_konferencja_men_prawo-oswiatowe-2.pdf

Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.), przepisy ustawy z dnia 29 grudnia 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw.

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT