Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w niepublicznym punkcie przedszkolnym musi działać rada pedagogiczna?
Organy punktu przedszkolnego określa dokument organizacji placówki, który może ale nie musi przewidywać działania rady pedagogicznej – żaden przepis nie przewiduje takiego wymogu w niepublicznej placówce (§ 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania, Dz.U. z 2017 r., poz. 1657).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy terapeuta może odmówić pracy z dzieckiem z innej szkoły?
W szkole, w której jestem zatrudniona jest sala do zajęć integracji sensorycznej, pozostałe szkoły w naszym mieście nie mają takiej sali i nie prowadzą zajęć z IS. W związku z tym do naszej placówki na ww. zajęcia są przysyłane dzieci z innych placówek. Jak to wygląda od strony prawnej? Czy nie jest tak, że jeśli jestem zatrudniona w danej placówce to powinnam prowadzić zajęcia tylko z dziećmi uczęszczającymi do naszej szkoły? Czy mam prawo odmówić przyjęcia dziecka spoza mojej szkoły, a co jeśli dziecko ulegnie wypadkowi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak długo należy przechowywać dzienniki szkolne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel w placówce niepublicznej, pełniący podczas nieobecności dyrektora funkcje kierowniczą, a zatrudniony na umowę zlecenie musi mieć w Sio uwzględniona zniżkę godzin? Zatrudnianie na podstawie KP, a nie KN, nauczyciel pracuje w wymiarze 25/40 z czego 17 z uczniami.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasach I-III organizujemy uczniom w ramach zajęć zintegrowanych naukę gry w szachy. Prowadzą te zajęcia osoby z zewnątrz - nie nauczyciel klasy I-III. Jak należy tytułować te zajęcia? Czy są to zajęcia dodatkowe, które możemy później wykazać na świadectwie szkolnym? Czy są to raczej zajęcia w ramach godzin edukacji zintegrowanej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy realizacji podstawy programowej w liceum niepublicznym (z uprawnieniami szkół publicznych) w oddziale po szkole podstawowej. W szkole jest jeden odział. Młodzież po szkole podstawowej (z tego oddziału) wybiera przedmioty realizowane na poziomie rozszerzonym. Wszyscy obowiązkowo realizują język angielski na poziomie rozszerzonym i jeden przedmiot do wyboru: biologię lub historię lub polski lub matematykę. Pytanie dotyczy sposobu realizacji tych przedmiotów. Czy istnieje możliwość, aby cała grupa (ci, którzy realizują np. biologię na poziomie rozszerzonym i reszta oddziału) mieli wspólnie jedną godzinę biologii realizowanej na poziomie podstawowym, a pozostałe 2 godziny realizują tylko te osoby, które wybrały biologię rozszerzoną? Analogicznie z pozostałymi przedmiotami. Razem godziny z podstawy osobno godziny rozszerzone. Jeżeli nie ma takiej możliwości, to jaka jest podstawa prawna?
Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. 2012, poz. 204), w załączniku 12 do tego rozporządzenia określono Ramowy Plan Nauczania dla Liceum Ogólnokształcącego dla dorosłych.
Zgodnie z powyższym załącznikiem, przedmioty w zakresie rozszerzonym: język polski, język obcy nowożytny, język mniejszości narodowej, etnicznej lub język regionalny i matematyka są realizowane w semestrach I–VI równolegle z tymi przedmiotami w zakresie podstawowym. Tym samym istnieje możliwość realizacji tychże przedmiotów w sposób opisany w zadanym pytaniu.
Natomiast przedmioty w zakresie rozszerzonym: historia, wiedza o społeczeństwie, geografia, biologia, chemia, fizyka i informatyka są realizowane po uprzednim zrealizowaniu tych przedmiotów w zakresie podstawowym. Tym samym nie ma możliwości realizacji nauczania tychże przedmiotów w sposób opisany w zadanym pytaniu, albowiem przepisy w pierwszej kolejności nakładają obowiązek zrealizowania programu na poziomie podstawowym.
Odpowiedz eksperta dotyczyła oddziału po szkole gimnazjalnej, kiedy faktycznie niektóre przedmioty na poziomie rozszerzonym można było realizować dopiero od klasy 2 po zakończonym poziomie podstawowym. Moje pytanie dotyczyło oddziału po szkole podstawowej kiedy poziom podstawowy np z biologii realizowany jest przez 3 lata. Bardzo proszę o odpowiedz na moje pytanie dla nowej , nowej pp
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe