Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w przypadku sporządzania protokołów z posiedzenia rady pedagogicznej w szkole w formie elektronicznej, konieczne jest, aby protokoły te dokumentować również w wersji papierowej?
Rada pedagogiczna zobowiązana jest do ustalenia regulaminu swojej działalności. W regulaminie tym powinny zostać określone zasady protokołowania zebrań rady pedagogicznej (w tym zasady dotyczące protokołów elektronicznych i wzajemnej relacji do protokołów papierowych).
Regulamin rady pedagogicznej powinien określać zasady protokołowania zebrań rady pedagogicznej
Przepis art. 43 ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (dalej u.s.o.) obliguje do protokołowania zebrań rady pedagogicznej, nie określając zawartości, zasad i sposobów jego prowadzenia.
Artykuł 43 ust. 2 u.s.o. stanowi, że rada pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności. Regulamin ten w szczególności powinien zawierać postanowienia określające m.in. zasady protokołowania zebrań rady pedagogicznej (w tym zasady dotyczące protokołów elektronicznych i wzajemnej relacji do protokołów papierowych).
Regulamin rady pedagogicznej powinien regulować sposób prowadzenia komputerowego protokołowania posiedzeń, jego przechowywania, tworzenie księgi protokołów oraz formy autoryzacji.
Zasady sporządzania protokołów w formie elektronicznej
Dopuszczone jest sporządzanie protokołów w formie elektronicznej, przestrzegając następujących zasad:
- protokół zebrania rady zawiera: numer, datę, miejsce zebrania, nr podjętych uchwał, stwierdzenie prawomocności obrad, listę członków rady, zatwierdzony porządek obrad, przebieg zebrania, zgłoszone i uchwalone wnioski, podpisy przewodniczącego i protokolanta,
- protokół zebrania jest udostępniany do wglądu członkom rady, każdy nauczyciel ma prawo zapoznania się z protokołem i wniesienia poprawek, które mogą dotyczyć jedynie własnej wypowiedzi,
- protokoły należy przechowywać w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieupoważnionym.
Przy prowadzeniu zapisów elektronicznych, można gromadzić również wydruk komputerowy na papierze.
Zatem w przypadku konkretnej szkoły zapisy regulaminu rady pedagogicznej są punktem odniesienia w związku z zaistniałą sytuacją opisaną w pytaniu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób można uchylić stary statut i uchwalić nowy w związku z tym, że chcemy zmienić budowę paragrafów na rozdziały i będzie ich inna ilość. Jak powinna brzmieć uchwała?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel bibliotekarz może realizować "lekcje biblioteczne" w ramach zastępstw doraźnych z klasą w czasie pracy biblioteki?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie obowiązującej podstawy prawnej dotyczącej promowania uczniów do klasy programowo wyższej. Kiedy dziecko klasy 4 można pozostawić na drugi rok w tej samej klasie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Statut zespołu szkół wymaga bardzo wielu zmian, nie był aktualizowany. Czy wszystkie zmiany należy wykazać w uchwale, czy też można użyć ogólnego sformułowania, że statut został znowelizowany?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jaką dokumentację prowadzić monitorując podstawę programową?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe