Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w związku z różną formą kształcenia w roku szkolnym 2020/2021 (stacjonarne, hybrydowe, zdalne) należy zmienić statut szkoły?
Minister Edukacji Narodowej zapowiedział powrót uczniów do szkół 1 września, z zastrzeżeniem, że w przypadku pojawienia się ognisk zarażenia w konkretnych miejscach, dyrektorzy będą mieć możliwość zawieszenia zajęć w placówkach w oparciu przepisy znowelizowanego rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1166). Zawieszenie będzie uzależnione od uzyskania zgody organu prowadzącego oraz pozytywnej opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
Przewidziano trzy warianty funkcjonowania szkół i placówek w okresie pandemii w sytuacji wystąpienia zakażenia na danym terenie, t.j. tradycyjną formę kształcenia, formę hybrydową lub zdalne nauczanie.
Z uwagi na powyższe, zasadne jest wprowadzenie do statutów szkół i przedszkoli odpowiednich zmian obejmujących ewentualność wprowadzenia nauczania zdalnego lub hybrydowego. Jednakże ani rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19(Dz.U. z 2020 r. poz. 1389), ani rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493) nie nakazują wprowadzenia stosownych zmian do statutów jednostek oświatowych.
Jak stanowi art. 72 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2020 r. poz. 910) przygotowanie projektu statutu i jego zmiany jest wyłączna kompetencja Rady Pedagogicznej. Wobec faktu, że trzy modele nauczania pozostaną z nami na dłużej, można by pokusić się o wprowadzenie odpowiednich zapisów statuowych, oczywiście obowiązujących czasowo.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy już zwiększyła się liczba godzin do dyspozycji dyrektora dla poszczególnych etapów edukacyjnych i jakie może ich być przeznaczenie? Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak liczyć godziny doraźnych zastępstw nauczycielce przedszkola, która ma 25 godzin etatu: w poniedziałek ma 8 godzin, we wtorek 4 godziny, w środę 4 godziny, w czwartek 3 godziny, a w piętek - 8, w tym 2 nadgodziny wynikające z organizacji. W tym tygodniu nauczycielka w poniedziałek miała urlop, a w środę musiała wziąć 1 godzinę dodatkowo (zamiast 4 godzin pracowała 5), bo nie miał kto pracować z dziećmi, więc dostała 1 nadgodzinę. Jak naliczyć nauczycielce nadgodziny? Mam pierwszy raz taki przypadek i nie wiem, jak to rozwiązać.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Koncepcja uruchomienia nowego kierunku kształcenia.Szablon dokumentu, zawierający koncepcję uruchomienia nowego kierunku kształcenia, który planuję otworzyć w swojej szkole (chodzi o kierunek KKZ).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy niepubliczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna realizująca indywidualne zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze w domach dzieci może zakupić w leasing auto w celu dojazdów na zajęcia przez specjalistów czy przepisy pozwalają tylko na wynajem auta?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można skreślić ucznia niepełnoletniego (cudzoziemca) z listy uczniów decyzją administracyjną dyrektora szkoły, po ustaleniu, że nie mieszka pod wskazanym adresem i prawdopodobnie opuścił kraj?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe