Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy wychowawca przedszkola po ukończeniu studiów podyplomowych "Resocjalizacja" (trwających 3 semestry) ma kwalifikacje do zatrudnienia na stanowisku pedagoga w szkole podstawowej?
Do zajmowania stanowiska pedagoga szkolnego w szkole podstawowej wymagane jest ukończenie innego kierunku studiów wyższych niż zgodny z prowadzonymi zajęciami oraz studiów podyplomowych w zakresie prowadzonych zajęć (§ 19 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575). Studia podyplomowe z resocjalizacji raczej nie mogą zostać uznane za studia w zakresie prowadzonych zajęć na stanowisku pedagoga szkolnego, ponieważ obejmują nabycie wiedzy z niewielkiego zakresu zadań wykonywanych tym stanowisku, które określa § 24 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 r., poz. 1591). Natomiast najlepiej o interpretację kwalifikacji nauczyciela zwrócić się do kuratora oświaty, który w tym zakresie sprawuje nadzór pedagogiczny (art. 55 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1. Pomoc kuchenna (pracownik emeryt) zatrudniona na 1/2 etatu, na czas nieokreślony, zostaje zwolniony z pracy z dniem 31 sierpnia 2023 r. (powodami są redukcja etatu oraz przesunięcia w etatach w obsłudze). Czy pracownikowi należy się odprawa z tytułu zwolnienia z pracy (redukcji etatu)? Stanowisko pomocy kuchennej pozostaje tylko jako pracownik robotnik do pracy lekkiej (sprzątaczka), która przechodzi na to stanowisko na 1/2 etatu.
2. Nauczyciel zatrudniony jest na zastępstwo za nieobecnego długotrwale nauczyciela (L4, urlop macierzyński). Zatrudnienie od 17 października 2022 r. umowa została zawarta do dnia 23 czerwca 2023 r. Czy data podana na zawartej umowie jest prawidłowa (zgodnie z prawem), czy należało umowę podpisać do końca sierpnia 2023 r.? W umowie jest podane, iż jest to umowa na czas określony oraz na czas usprawiedliwionej nieobecności pracownika. Czy umowa powinna być zawarta do dnia wykorzystania należnego nauczycielowi urlopu wypoczynkowego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź - Jak zorganizować pracę administracji i obsługi w czasie zawieszenia działalności dydaktycznej szkół:
gotowość do pracy, praca zadaniowa, dyżury, urlop czy przestój? Jakie wynagrodzenie?
Proszę o odpowiedz z podaniem podstawy prawnej.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi religii zatrudnionemu w wygaszanym gimnazjum na czas nieokreślony w niepełnym wymiarze czasu pracy w związku z cofnięciem misji od dnia 31.08.2018r przysługuje odprawa jak dla innych nauczycieli?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 1 września 2017 r. nauczyciele, pracownicy niebędący nauczycielami, zatrudnieni w dotychczasowej sześcioletniej szkole podstawowej, stają się odpowiednio nauczycielami, pracownikami niebędącymi nauczycielami, zatrudnionymi w ośmioletniej szkole podstawowej.(art.234). Zadaniem Dyrektora dotychczasowej sześcioletniej szkoły podstawowej, w terminie do 15 maja 2017 r., jest poinformowanie na piśmie o tej zmianie nauczycieli, pracowników niebędących nauczycielami. Czy moglibyście Państwo pomóc sformułować takie pismo?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy umowa zlecenie podlega wypowiedzeniu, jeśli tak - to jaki może być jego okres. Na jaką podstawę prawną się należy powołać?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe