Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju i korekcyjno-kompensacyjne może w przedszkolu prowadzić nauczyciel z licencjatem wychowania przedszkolnego z terapią pedagogiczną? Czy musi mieć studia magisterskie? Czy te zajęcia może również prowadzić oligofrenopedagog? Jak to było do tej pory, a jak jest w aktualnym projekcie MEN?
Zgodnie z § 15 ust. 4 pkt 2 w zw. z § 4 ust. 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz. U. z 2017 r., poz. 1575 nauczyciel z licencjatem z wychowania przedszkolnego z terapią pedagogiczną może prowadzić zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w przedszkolu. Oligofrenopedagog musiałby mieć ukończoną specjalizację na studiach z WWRD lub ukończyć studia podyplomowe w tym zakresie, w przeciwnym razie nie posiada wymaganych kwalifikacji (§ 15 ust. 4 pkt 1 i 3 ww. rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń niepełnoletni ZSZ podczas klasyfikacji śródrocznej jest nieklasyfikowany z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności z kilku przedmiotów. Rada pedagogiczna nie wyraziła zgody na egzaminy lub uczeń nie wystąpił o te egzaminy, na jakiej podstawie ustalić ocenę roczną? Czy uczeń musi przystąpić do egzaminu klasyfikacyjnego? W jakim terminie należy przeprowadzić egzamin? Czy protokół egzaminu należy dołączyć do arkusza ocen, jeżeli na półrocze nie wypełnia się arkuszy ocen czy do dziennika lekcyjnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w roku szkolnym 2017/2018 nauczaniem języka angielskiego w przedszkolu należy objąć dzieci 3 i 4 letnie?Jeżeli tak to w jakim wymiarze czasowym (czas trwania jednych zajęć). Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń kończący szkołę podstawową i uczeń kończący gimnazjum może otrzymać stypendium za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe jeżeli wychowawcy złożyli wnioski o przyznanie stypendium po drugim semestrze, tj. jeszcze w roku szkolnym, tzn. do 31 sierpnia? Wnioski spełniały kryteria przyznania stypendium, zgodnie z art. 90 g ustawy o systemie oświaty oraz regulaminem szkolnym. Czy, jeżeli dyrektor przyznawał do tej pory tym uczniom, a od 1 września -absolwentom stypendia, jest to nie zgodne z prawem? Jeżeli tak, to co w tej sytuacji ma zrobić, zwrócić do organu prowadzącego niesłusznie przyznane stypendia uczniów, czy to zależy już od organu prowadzącego, bo zgodnie z ustawą stypendia przyznaje się w ramach posiadanych przez szkołę środków finansowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi można przyznać dodatek specjalny za zadanie administracyjne (BHP, rozliczanie podręczników), czy w regulaminie wynagradzania nauczycieli możemy taki dodatek ująć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Proszę o wskazówkę, jak powinien wyglądać regulamin rady pedagogicznej dla zespołu szkół (sp z oddziałami przedszkolnymi i gimnazjum). W zespole każda rada zachowuje odrębność. Zebrania odbywają się z w zależności od potrzeb; raz spotyka się tylko rada sp, innym razem tylko gimnazjum, a czasem obydwie rady jednocześnie, np w sierpniu, gdy odbywa się przydział zajęć, bo liczna grupa nauczycieli łączy etat w obydwu szkołach. Jak to uwzględnić w regulaminie rady? Czy to mają być odrębne regulaminy dla sp i gimnazjum? Czy można nazwać regulaminem Zespołu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe