Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do klasy w gimnazjum specjalnym uczęszcza dwoje uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Zgodnie z Rozporządzeniem na oddział przypada 12 godzin rewalidacji. Czy to oznacza, że każdy z uczniów może mieć po 6h rewalidacji w tygodniu. Czy rewalidacja może być prowadzona w formie dogoterapii,felinoterapii, muzykoterapii,integracji, jeśli nauczyciel nie posiada kwalifikacji do danej niepełnosprawności, ale ma dyplomy lub certyfikaty potwierdzające możliwość prowadzenia tego typu zajęć specjalistycznych?
Ramowy plan nauczania dla gimnazjum, w tym gimnazjum specjalnego wyraźnie mówi o 12 godzinach zajęć rewalidacji przypadających tygodniowo na oddział, a nie na jednego ucznia. Albowiem o wymiarze godzinowym zajęć rewalidacyjnych dla konkretnego dziecka (ale nie mniej niż 2 godz. tygodniowo) decyduje Zespół opracowujący Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET), określając także:
- rodzaj zajęć – odpowiedni do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych tego ucznia
- sposób realizacji zajęć, czy będą to zajęcia indywidualne czy grupowe
Podstawę prawną stanowi § 6. rozporzadzenia MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 7 sierpnia 2015 poz 1113)
Jeśli Zespół uzna za zasadne, by rewalidacja dla danego ucznia odbywała się indywidualnie w formie dogoterapii, felinoterapii, muzykoterapii lub terapii integracji sensorycznej – to prowadzić ją może nauczyciel mający kwalifikacje odpowiednie do danego rodzaju zajęć. Kwalifikacje zawsze uznaje dyrektor szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor branżowej szkoły musi wykorzystać godziny do dyspozycji dyrektora, które są przewidziane w ramowym planie nauczania czy może ich nie zrealizować w ciągu trzech lat nauki?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W przyszłym roku szkolnym do klasy III naszego gimnazjum trafi uczeń z Ukrainy. Czy takie dziecko może liczyć na jakieś dodatkowe godziny lekcyjne ze względu na fakt, że bardzo słabo mówi po polsku? Jak z zaliczeniem przedmiotów, których nie miał wcześniej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Od 1 września 2015 jestem p.o. dyrektora szkoły podstawowej , również od tego samego dnia w mojej szkole zatrudniony jest nauczyciel języka polskiego (na 10 m-cy czyli na okres mojego pełnienia obowiązków). Tenże nauczyciel wystąpił z wnioskiem o ocenę jego pracy. Jest mi o tyle trudno, że pracuję z tym Panem zaledwie 8 miesięcy, czy są przepisy, które ewentualnie pozwalają na zasięgnięcie opinii z poprzedniej placówki? Pracował w niej 18 lat , czy jestem zmuszona wydać ocenę na podstawie wiedzy, którą posiadam na obecną chwilę. Nadmieniam że z dniem 30 czerwca 2016 formalnie ten Pan przestaje być pracownikiem naszej szkoły. A termin wydania oceny mam do 2 lipca 2016.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dla dziecko mającego Opinię o Wczesnym Wspomaganiu Rozwoju opracowuje się IPET, czy Indywidualny Program Wspierania Rozwoju w ramach zajęć z Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor niepublicznego przedszkola ma obowiązek tworzenia planu nadzoru pedagogicznego? Co należy uwzględnić w sprawozdaniu z nadzoru?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe