Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Bez znajomości szkolnego planu nauczania, liczby godzin, które uczeń już zrealizował, oraz możliwości, jakie daje szkolny plan nauczania w danym liceum, trudno dać...

PORADA PRAWNA

07 listopada 2014 Inne

Do mojego liceum zgłosił się uczeń z innej szkoły z prośbą o przyjęcie. Po porównaniu szkolnych planów nauczania jego dotychczasowej szkoły i naszej okazało się, że są duże różnice programowe. W żadnym z oddziałów w moim liceum nie mogę zapewnić uczniowi kontynuacji przedmiotów uzupełniających. W jaki sposób mogę zapewnić możliwość uzupełnienia różnic programowych?

Bez znajomości szkolnego planu nauczania, liczby godzin, które uczeń już zrealizował, oraz możliwości, jakie daje szkolny plan nauczania w danym liceum, trudno dać konkretne rozwiązanie, można jednak podać kilka propozycji wartych rozpatrzenia.


Dyrektor podejmuje decyzję o przyjęciu ucznia z innej szkoły


Należy pamiętać, że o przyjęciu ucznia do szkoły decyduje dyrektor. Decyzja o przyjęciu powinna być podjęta po dokładnej analizie przebiegu nauczania ucznia w poprzedniej szkole oraz oferty edukacyjnej, jaka jest możliwa do zaproponowania w nowej szkole.


Można przeprowadzić egzamin klasyfikacyjny z przedmiotów niezrealizowanych w poprzedniej szkole


Przepisy art. 20zh ust. 3 ustawy o systemie oświaty podają, że w przypadku przechodzenia ucznia z jednego typu publicznej szkoły do innego typu publicznej szkoły, przyjmując ucznia do innego typu publicznej szkoły, można zorganizować egzamin klasyfikacyjny przeprowadzany na podstawie przepisów w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów.


Można przyjąć ucznia za zgodą organu prowadzącego


Ponadto jeśli przyjęcie ucznia wymaga przeprowadzenia zmian organizacyjnych pracy szkoły powodujących dodatkowe skutki finansowe, art. 20a ust. 3 ustawy dopuszcza, by dyrektor przyjął ucznia po uzyskaniu zgody organu prowadzącego.


Można zorganizować naukę przedmiotów uzupełniających w grupie międzyszkolnej


Zgodnie z pkt. 6 załącznika nr 7 do rozporządzenia w sprawie ramowych panów nauczania w szkołach publicznych w liceum ogólnokształcącym i technikum przedmioty ujęte w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie rozszerzonym oraz przedmioty uzupełniające mogą być realizowane w oddziale, grupie oddziałowej i grupie międzyoddziałowej, a za zgodą organu prowadzącego – także w grupie międzyszkolnej.
Istnieje zatem możliwość zapewnienia uczeniowi kontynuacji przedmiotów uzupełniających, np. w grupie międzyszkolnej.


Być może i nauczyciele mogą decydować, w jaki sposób uzupełnić różnice programowe


Mając na uwadze uregulowania w projekcie rozporządzenia w sprawie przechodzenia ucznia z jednego typu publicznej szkoły do innego typu publicznej szkoły, które także funkcjonowały w poprzednich, już uchylonych przepisach, należałoby przeanalizować, czy akceptowalnym rozwiązaniem będzie uzupełnienie różnic programowych przez uczennicę na warunkach ustalonych przez nauczycieli.
 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT