Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziecko w I kl. szkoły podstawowej niepełnosprawność intelektualna w stopniu znacznym-nauczanie indywidualne, czy może być dopisane do oddziału edukacyjno-terapeutycznego (dziennik) gdzie mamy dzieci z gimnazjum i nauczyciel z tego oddziału realizuje z nim zajęcia indywidualne, czy dziecko to powinno być dopisane do oddziału gdzie jest szkoła podstawowa, a mimo to nauczyciel inny niż pracujący w tym oddziale może realizować z nim zajęcia indywidualne?
NIE – uczeń z klasy pierwszej szkoły podstawowej nie może być dopisany do oddziału edukacyjno-terapeutycznego, albowiem nie jest uczniem na etapie edukacji gimnazjalnej. § 4. 1 rozporządzenia MEN z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. z 31 sierpnia 2017 poz. 1656) – wyraźnie mówi, że zajęcia indywidualnego nauczania prowadzone są przez nauczycieli, którym dyrektor powierzy prowadzenie tych zajęć. To oznacza, że nie ma wymogu, aby nauczanie indywidualne realizował nauczyciel prowadzący zajęcia edukacyjne w klasie, do której zapisane jest dziecko.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak należy rozumieć zapisy Art. 221 ust. 1 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe w odniesieniu do Zespołu Szkół Specjalnych, w którym oprócz Szkoły Podstawowej działają również Szkoła Przysposabiająca do Pracy oraz Branżowa Szkoła I Stopnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z tym, że rodzice mogą pozostawić dziecko w przedszkolu na następny rok (dz.6 letnie), czy składają deklarację, czy wniosek potwierdzony własnym podpisem do dyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W trakcie kontroli Sanepid zapytał o dostęp do wody pitnej dla uczniów. Na moją odpowiedź, że w łazienkach jest pełny dostęp do wody z kranu (zdatna do picia), uzyskałem informację, iż mam przygotować poidełko lub dystrybutor z wodą pitną. Nie ukrywam, że koszt tego zakupu bardzo mocno obciążyłby mój niewielki budżet. Czy muszę faktycznie zakupić taki sprzęt – czy wystarczy, że dzieci mają dostęp do wody pitnej w łazience?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie pensum godzin będzie obowiązywało nauczyciela przedszkola w grupie mieszanej wiekowo (dzieci od 3 do 6 lat) od 1 września 2019 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy umowa zlecenie, umowa o dzieło lub staż z Urzędu Pracy (wszystko po ukończeniu studiów) pozbawiają uprawnień do otrzymania zasiłku na zagospodarowanie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe