Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziecku przedszkolnemu z orzeczeniem autyzmu przyznano dwie godziny rewalidacyjne tygodniowo. Rodzic twierdzi, że przysługują mu 4 godziny. Czy ma rację?
Kwestia tygodniowego wymiaru godzin zajęć rewalidacyjnych w przedszkolu nie ma szczegółowych regulacji. Albowiem przepisy prawa oświatowego dotyczące ramowych planów nauczania wskazują tylko liczbę godzin zajęć rewalidacyjnych dla uczniów. W związku z tym wymiar godzin indywidualnych zajęć rewalidacyjnych w przedszkolu powinien być ustalany indywidualnie dla każdego dziecka, w oparciu o zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz konkretne potrzeby tego dziecka. Gminy, do których należy prowadzenie przedszkoli zazwyczaj ustalają zasady organizacji roku szkolnego i w nich precyzują, ile godzin może przeznaczyć dyrektor na zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z niepełnosprawnościami. Proszę też pamiętać, że planując w IPET wymiar godzin zajęć rewalidacyjnych można wziąć pod uwagę, iż zgodnie z § 6 ust. 3 rozporządzenia w sprawie ramowego statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół czas trwania zajęć prowadzonych dodatkowo – a takie są zajęcia rewalidacyjne powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci i wynosić: z dziećmi w wieku 3-4 lat – około 15 minut, z dziećmi w wieku 5-6 lat – około 30 minut. Przedszkola często przyznają dziecku rewalidację w wymiarze 2 godz. tygodniowo rozbijając ten czas na kilka oddzielnych zajęć.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o przedstawienie procedury zatrudnienia pedagoga wspomagającego dla ucznia klasy III z Zespołem Aspergera. Chodzi mi o rodzaj umowy, ilość godzin i czas trwania wspomagania. Dziecko ma wskazanie do ukończenia II etapu kształcenia.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Niezbędne są dla nas dokumenty, które trzeba uzupełniać w programie HACCP oraz wyznaczenie miejsc krytycznych.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację, jak wygląda z punktu prawnego nagrywanie lekcji zdalnych przez rodziców lub robienie zdjęć/screenów?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam.
Jesteśmy szkołą niepubliczna o uprawnieniach publicznych, czy z dotacji oświatowej możemy płacić za obiady dla najbiedniejszych dzieci ; za stypendium dla dzieci ze 100 % frekwencją/około 150,- zł na semestr gotówką/ ; za tzw. wczasy pod grusza dla pracowników .Czy to zgodne jest z prawem oświatowym dotyczącym dotacji oświatowej.
Pozdrawiam.
Katarzyna Konopka
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakich formalności powinien dopełnić dyrektor szkoły, jeśli zdarzy się wypadek w szkole (pracownik obsługi spadł z drabiny i doznał niegroźnych obrażeń)? Po udzieleniu mu pierwszej pomocy przez zespół ratunkowy został odesłany do lekarza pierwszego kontaktu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe