Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dzień dobry, proszę o pomoc w następującej sprawie, czy można łączyć oddziały-semestry w szkole dla dorosłych, np. semestr I i II. Od 12 lat tak robimy, ale nowy organ prowadzący żąda podstawy prawnej. Nadmieniam, że odpowiednie zapisy mamy w statucie szkoły, a każdy nauczyciel podpisuje zgodę na pracę w takich oddziałach. Z góry dziękuję.
Wśród przepisów oświatowych nie ma takiego, który zezwalałby na łączenie semestrów w szkole dla dorosłych. Podstawa programowa musi zostać zrealizowana podczas określonego cyklu kształcenia, a tygodniowy rozkład zajęć musi uwzględniać zasady ochrony zdrowia i higieny pracy. W arkuszu organizacyjnym określa się szczegółową organizację nauczania z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, a ten opracowywany jest na wszystkie lata etapu edukacyjnego.
Moim zdaniem nie ma prawnej możliwości łączenia semestrów w szkołach, nawet dla dorosłych, gdyż w kwestii organizacji nauczania stosuje się te same przepisy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do 31 sierpnia 2017 roku byłem dyrektorem Publicznego Gimnazjum nr 13 z Oddziałami Dwujęzycznymi. Z mocy ustawy od 1 września 2017roku zostałem dyrektorem Liceum Ogólnokształcącego Dwujęzycznego. Uchwałą rady pedagogicznej w październiku 2017r. zostałem zobowiązany do podjęcia działań zmierzających do zmiany nazwy szkoły od 1 września 2018r. na Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi. Pozytywną opinię wyraziła Rada Rodziców i Samorząd uczniowski. Jest to zgodne z koncepcją rozwoju szkoły i poszerzeniem oferty programowo – edukacyjnej oraz konkurencyjności i zwiększeniem możliwości naboru zwiększeniem możliwości naboru w procedurze rekrutacyjnej szczególnie w roku szkolnym 2018/2019.
1. Czy jest podstawa prawna aby rada pedagogiczna dokonała zmiany nazwy od 1 września 2018r.?
2. Czy jest warunkiem koniecznym aby Rada Miasta dokonała zmiany nazwy od 1 września 2018r.?
3. Czy zmiana nazwy wiąże się z likwidacją Liceum Ogólnokształcącego Dwujęzycznego.
4. Czy taka zmiana spowoduje wygaśnięcia mojej kadencji dyrektora szkoły z dniem 31 sierpnia 2018r.
5. Czy w tej sytuacji organ prowadzący ma obowiązek przeprowadzenia konkursu na dyrektora Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dzieci 5-6 letnie uczęszczające do oddziału przedszkolnego, zorganizowanego w szkole, mogą korzystać ze świetlicy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły bądź wicedyrektor może brać udział w głosowaniu w związku z wytypowaniem przedstawicieli Rady Pedagogicznej do komisji konkursowej w związku z ogłoszeniem konkursu na stanowisko dyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam.
Jestem dyrektorem Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych, w skład którego wchodzą różne typy szkół: Liceum ogólnokształcące, technikum, zasadnicza szkoła zawodowa (to szkoły młodzieżowe dzienne) oraz szkołę policealną, liceum uzupełniające i liceum ogólnokształcące (szkoły zaoczne, dla dorosłych). Proszę o wyjaśnienie w sprawie statutu/-ów. Ile statutów w tej placówce powinno być? Czy wystarczy jeden statut dla całego Zespołu? Czy mają być oddzielne statuty dla szkoły dziennej i zaocznej? Czy może oddzielne dla każdego typu szkoły? Spotkałam się z różnymi informacjami na ten temat, mam sporo wątpliwości, dlatego proszę o Państwa stanowisko w tej sprawie oraz o podanie podstawy prawnej. Z góry dziękuję za pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź, czy mogę zwrócić koszty dojazdu uczniom dojeżdżającym na lekcje do miejscowości oddalonej 30 km od siedziby szkoły Dojazd jest związany z brakiem specjalistycznej pracowni. Pytanie dotyczy uczniów szkoły ponadgimnazjalnej. Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe