Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dzień dobry. Ustawa - Zasady klasyfikowania i promowania uczniów w kwestii egzaminów klasyfikacyjnych mówi, że RP może wyrazić zgodę na zdawanie egzaminów klasyfikacyjnych. Mam pytanie: jeżeli uczeń nie zwróci się z prośbą o egzamin - co wpisujemy uczniowi do arkusza ocen i na świadectwo i jak to skutkuje w kwestii promocji? Rozwijając myśl, jeżeli uczniowi RP nie zgodzi się na egzamin (np z powodu godzin nieusprawiedliwionych) lub jeżeli uczeń nie przystąpi do egzaminu klasyfikacyjnego - to co wpisujemy uczniowi do arkusza ocen i na świadectwo i jak to skutkuje w kwestii promocji końcoworocznej? Z góry dziękuję za odpowiedź. B. Koś
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych:
§ 17.16. W przypadku nieklasyfikowania ucznia z obowiązkowych lub dodatkowych zajęć edukacyjnych w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się "nieklasyfikowany" albo "nieklasyfikowana".
Rozumiem, że chodzi o egzamin klasyfikacyjny na koniec roku szkolnego. W tym przypadku, jeżeli uczeń, z którychkolwiek z wymienionych w pytaniu powodów, nie przystąpi do egzaminu klasyfikacyjnego, na świadectwie i w arkuszu ocen wpisuje się "nieklasyfikowany" albo "nieklasyfikowana". Skutkuje to brakiem promocji do klasy programowo wyższej.
Inaczej wygląda sytuacja ucznia nieklasyfikowanego z jednego semestru. Ponieważ o poromocji decyduje ocena końcoworoczna, a tą ustala się na podstawie wszystkich ocen uzyskanych w trakcie roku szkolnego, istnieje możliwość ustalenia oceny końcoworocznej nawet na podstawie jedynie ocen z jednego semestru. Takie stanowisko prezentuje MEN.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy od 1 września 2017 w szkole Branżowej I stopnia dla klas drugich i trzecich będzie należało stosować nowe pieczęcie urzędowe na świadectwach czy stare ,,ZSZ''? Czy na świadectwie będzie należało wpisać ukończył ZSZ czy tez Branżową I stopnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel stażysta zatrudniony w szkole na czas 01.09.2018-31.08.2020 -2 lata może zmienić szkołę od 1.09.2019 i w drugiej szkole kontynuować staż?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy arkusz ocen o symbolu MEN-I/40/2 jest taki sam dla uczniów branżowej szkoły I stopnia będących absolwentami gimnazjum i szkoły podstawowej? Oczywiście chodzi mi o uczniów, którzy przyszli do ww. szkoły 1 września 2019 r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie czy nauczyciel ma prawo wglądu do protokołów pokontrolnych dotyczących oceny pracy dyrektora.
Jestem w konflikcie z nauczycielem który zachowuje się w sposób dziwny. Pisze donosy stworzył atmosferę konfliktu w szkole. W tej chwili jestem po ocenie pracy na koniec kadencji. Otrzymałem ocenę dobrą, kontrole przyniosły pewne uchybienia i idące za tym zalecenia. W czasie Rady Pedagogicznej omówiłem kontrole mówiąc, że ogólnie wyszło dobrze. Nauczyciel poprosił na piśmie o protokoły pokontrolne żeby je analizować i przeczytać . Czy ma do tego prawo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem poradni psychologiczno-pedagogicznej. We wrześniu będziemy zmieniać siedzibę poradni (adres). Proszę o informację jakie kroki powinnam poczynić by placówka zaczęła funkcjonować pod nowym adresem. Czy należy ją uprzednio zlikwidować na mocy uchwały i utworzyć nową?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe