Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Fundacja jest organem prowadzącym dla niepublicznego ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego. Powiat przekazuje dotację w całości na konto bankowe ośrodka. Fundacja jako organ prowadzący ma określone zadania, które są finansowane z dotacji. Pytanie: 1. Jaką dokumentację powinna prowadzić fundacja żeby realizować zadania organu prowadzącego? 2. W jaki sposób rozliczać środki finansowe w tym zakresie? Czy wystarczy pismo wyrażające zgodę na np. przeprowadzenie remontu? 3. W art 10 ust.1 pkt 3 Prawa Oświatowego jest mowa o zadaniach inwestycyjnych - czego dotyczą i w jakiej kwocie?
Zakres prowadzonej dokumentacji jest uzależniony od wewnętrznych regulacji fundacji, ponieważ przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59 jej nie określają zasad jej prowadzenia odnośnie do wykonywania zadań organu prowadzącego.
Gospodarka finansowa niepublicznego OREW jest prowadzona według zasad określonych przez fundację jako organ prowadzący placówkę, w tym wynika z niej niezbędna dokumentacja lub konieczność uzyskania zgody organu prowadzącego na poniesienie wydatku przez upoważnioną osobę (art. 5 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2017 r., poz. 2203).
Na gruncie art. 10 ust. 1 pkt 3 PO przez remont obiektu placówki należy rozumieć odtworzenie pierwotnej substancji istniejącego, zaś przez zadanie inwestycyjne – nabycie lub wytworzenie nowego wyposażenia placówki (w tym ulepszenia), które zalicza się zgodnie z przepisami o rachunkowości do tzw. majątku trwałego jednostki, bez względu na ich wartość.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W procesie rekrutacji do szkoły ponadpodstawowej do technikum został przyjęty uczeń, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W orzeczeniu zapisano, że potrzeba wynika z autyzmu oraz uczeń posiada niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim. W związku z powyższym należy objąć go w szkole ogólnodostępnej pomocą psychologiczno-pedagogiczną, zorganizować zajęcia rewalidacyjne oraz dostosować wymagania. Uczeń spełnił wymagania w procesie rekrutacji i liczbę punktów gwarantujących mu przyjęcie do szkoły. Czy postąpiłam prawidłowo przyjmując ucznia do szkoły z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim? Nie znalazłam w przepisach prawa zapisu, który by mi tego zabraniał.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W art. 30 ust. 1 pkt 2 jest zapis: - dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego oraz za warunki pracy. Czy należy przez to rozumieć, że dodatek motywacyjny jest obligatoryjny dla każdego nauczyciela? W naszej gminie jest Uchwała Rady miasta mówiąca o ogólnych zasadach przyznawania dodatków motywacyjnych nauczycielom. Szkoły były zobowiązane do sporządzenia szczegółowych kryteriów przyznawania dodatków motywacyjnych. Znam jednak przypadki gmin, gdzie nie ma dodatków motywacyjnych.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka pracuje w dwóch placówkach oświatowych. Czy udając się na roczny urlop dla poratowania zdrowia w swojej macierzystej szkole, może pracować jednocześnie w innej szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy II uczęszcza na język niemiecki. Czy i w jaki sposób może dokonać zmiany na język rosyjski? Czy powinien przystąpić do egzaminu z zakresu I roku nauczania? Czy może rozpocząć nauczanie w klasie II i ewentualnie w trakcie roku uzupełniać braki? Jakie warunki musi spełnić uczeń, aby mógł dokonać zmiany języka? Proszę o podanie podstawy prawnej do zaistniałej sytuacji.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje musi posiadać nauczyciel, który uczy przedmiotu wiedza o kulturze w szkole ponadginazjalnej. Czy może to być polonista lub historyk?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe