Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile godzin ma wynosić rewalidacja dla niepełnosprawności sprzężonej tzn. upośledzenie w stopniu lekkim i niedowidzenie dla ucznia szkoły podstawowej?
Przydzielenie godzin na prowadzenie indywidualnych zajęć z uczniami niepełnosprawnymi wynika z Rozporządzenia MEN z dnia 7 lutego 2012 r. § 2 ust. 1 pkt 3, 4 w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, odbywa się na podstawie zaleceń zawartych w orzeczeniu poradni psychologiczno-pedagogicznej. Zgodnie z rozporządzeniem (Załączniki do w/w rozporządzenia) tygodniowy wymiar godzin rewalidacyjnych dla uczniów niepełnosprawnych w każdym roku szkolnym wynosi: a) w oddziale specjalnym – po 12 godzin na oddział, b) w oddziale ogólnodostępnym lub integracyjnym – po 2 godziny na ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W związku ze zmianami w ustawie z dnia 29 grudnia 2015r. dot. realizacji przygotowania do podjęcia obowiązku szkolnego mam następujące pytanie: Czy przygotowanie do podjęcia obowiązku szkolnego przez dzieci sześcioletnie jest obowiązkowe? Z zapisu wynika, że dziecko nie musi odbywać takiego przygotowania lecz przed podjęciem nauki w szkole musi uzyskać pozytywna opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej. Czy w takim razie obowiązek został zniesiony, a jeżeli nie, to w jakich przypadkach rodzic może nie posyłać dziecka do tzw. "zerówki"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o listę niezbędnych aktów prawnych jakie musi posiadać przedszkole niepubliczne, np. statut. Jakie dokumenty są wymagane?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak wygląda wskaźnik zwiększający kwotę dotacji celowej na podręczniki i ćwiczenia w przypadku niepełnosprawności sprzężonych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z art. 110§2, Ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe oraz na podstawie §17 ust.4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli projekt arkusza organizacji szkoły winien być zaopiniowany przez związki zawodowe. Moje pytanie jest następujące: Czy projekt arkusza przekazany do związków w celu zaopiniowania, tam zostaje i jest archiwizowany w dokumentacji związkowej? Czy też związki zawodowe, po zapoznaniu się z projektem arkusza, powinny go - wraz z opinią - zwrócić dyrektorowi szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole podstawowej prowadzona jest rekrutacja do kl.I zapisano dziecko z niepełnosprawnością ruchową, w tym afazje (dziecięce porażenie). Do tej klasy dwójka rodziców chce zapisać dzieci z poza obwodu (jedno dziecko uczęszczało do oddziału przedszkolnego w szkole). Czy dyrektor może odmówić przyjęcia dzieci? Czy wójt może nakazać dyrektorowi przyjęcie dzieci? Czy rodzic powinien skierować wniosek do dyrektora, czy do wójta? Dzieci z innego obwodu mieszkają w tej samej gminie. Obecnie zapisano 20 uczniów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe