Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinny być przydzielone godziny nauczania indywidualnego dla ucznia klasy II szkoły podstawowej z podziałem na poszczególne edukacje? W jakich zajęciach powinien uczeń uczestniczyć indywidualnie, a w jakich z klasą? Czy może realizować tylko 8 godzin, czy więcej?
Indywidualne przygotowanie przedszkolne oraz indywidualne nauczanie organizuje się w sposób zapewniający wykonanie zaleceń określonych w orzeczeniu. Zajęcia indywidualnego nauczania są prowadzone z uczniem przez jednego nauczyciela lub kilku nauczycieli szkoły, którym dyrektor szkoły powierzy prowadzenie tych zajęć, z tym że prowadzenie zajęć indywidualnego nauczania z uczniami klas I–III szkoły podstawowej powierza się jednemu nauczycielowi lub dwóm nauczycielom. W uzasadnionych przypadkach dyrektor może powierzyć prowadzenie zajęć indywidualnego przygotowania przedszkolnego lub zajęć indywidualnego nauczania nauczycielowi zatrudnionemu w innych: przedszkolu, innej formie wychowania przedszkolnego lub szkole. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania wynosi: 1) dla uczniów klas I–III szkoły podstawowej – od 6 do 8 godzin realizowany w ciągu co najmniej 2 dni,2) dla uczniów klas IV–VI szkoły podstawowej – od 8 do 10 godzin; 3) dla uczniów gimnazjum – od 10 do 12 godzin; 4) dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych – od 12 do 16 godzin. Godziny należy przyznać proporcjonalnie do wymiaru tygodniowego dla poszczególnych edukacji tak, by nauczaniem objąć wszystkie treści, przedmioty – edukacje ujęte w podstawach programowych.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2014 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, w szczególności § 3, § 9.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel może podawać uczniom, podopiecznym, wychowankom leki? Zawsze sądziłam, że nie ma takiej możliwości. Czy to prawda, że Ustawa z dnia 12.04.2019 r. o opiece zdrowotnej nakłada na nauczycieli obowiązek podawania leków w przypadku chorób przewlekłych? Proszę o komentarz jaka jest interpretacja prawna ww. zagadnienia. Proszę o podanie podstawy prawnej oraz ewentualne okoliczności opisywanej kwestii.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona na czas zastępstwa za innego pracownika zlożyła wniosek o wypłatę zasiłku na zagospodarowanie. Spełnia wszystkie inne warunki zapisane w KN, ale nie będzie mogła przepracować w szkole wymaganych trzech lat. Jaką decyzję winien podjąć dyrektor.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację czy nauczyciel przebywający na urlopie uzupełniającym może sprawować obowiązki przy egzaminach maturalnych, tj. prace przygotowawcze, zasiadanie w komisji, itp.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy są wytyczne co szkoły mają zrobić z podręcznikami klas I gimnazjum z dotacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośbą o opinię prawną dotyczącą kwalifikacji nauczyciela języków obcych.
Opis sytuacji nauczyciela 1: nauczyciel zatrudniony w 1996 r. Wykształcenie: licencjat z języków obcych. Brak studiów magisterskich. Zatrudnienie przez mianowanie (akt nadania): 2005 r. Późniejsze dyplomowanie z 2011 r.
Czy nauczyciel ma prawo nauczać w szkole ponadpodstawowej na podstawie posiadanych kwalifikacji? Czy należy zatrudnić go z aktu mianowania, czy jako nauczyciela bez uprawnień spoza tabeli?
Opis sytuacji nauczyciela 2: nauczyciel zatrudniony w 2007 r. Wykształcenie: studia magisterskie z filologii germańskiej, licencjat z filologii angielskiej. Zatrudnienie przez mianowanie (akt nadania): 2019 r. Nauczyciel zatrudniony w wymiarze 15/18 j. niemiecki oraz 5/18 j. angielski.
Czy nauczyciel powinien być zatrudniony na podstawie mianowania z obu przedmiotów? Czy z języka niemieckiego z aktu mianowania, a z angielskiego jako bez odpowiedniego wykształcenia spoza tabeli?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe