Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinny wyglądać szczegółowe warunki realizacji projektu edukacyjnego w gimnazjum? Gdzie można szukać wzorców? Jak ten dokument powinien wyglądać?
Warunki, czyli wymogi, jakie uczeń musi spełnić, by zaliczono mu realizację projektu.
Warunki określa szkoła, która nie ma dotąd doświadczenia w ustalaniu tego typu dokumentów. Niemniej jednak proponuję powołać zespół złożony z nauczycieli zatrudnionych w szkole, którzy powinni sformułować podstawowe zasady korzystając z doświadczeń np. w ustalaniu innych warunków (to samo ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. (ze zm.) w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych:
„§ 4. 1. Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o: (…)
3) warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej (semestralnej) oceny
klasyfikacyjnej z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych”.
Wśród zapisów powinny się znaleźć: terminy, etapy realizacji projektu, kryteria zaliczenia, konsultacje z nauczycielami, zasady współpracy i przydział konkretnych zadań (oraz ich zaliczanie) dla uczniów pracujących w zespołach itp.
W Portalu wkrótce ukażą się wzory i propozycje dokumentów.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Na jaką dokładnie podstawę prawną muszę się powołać we wniosku o dopuszczenie programu w Branżowej szkole I stopnia i czy termin 15.06 się zmienił?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam, chciałam zapytać, czy w państwa propozycji arkusza organizacyjnego szkoły podstawowej z oddziałami gimnazjum na kolejny rok, jest prawidłowo wpisana liczba godzin biologii w klasie VII jako 1. Czy nie powinno być 2. Czy w przypadku, jeśli nie ma u nas klas gimnazjalnych ten arkusz jest dobry dla nas, oczywiście po odrzuceniu klas II i III gim. Czy liczba godzin będzie taka sama? Dziękuję za szybką odpowiedź.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- 1.Bardzo proszę o podanie, jak powinien wyglądać porządek obrad rady klasyfikacyjnej oraz rady podsumowującej pracę za I semestr roku szkolnego.
2. W jakiej formie powinny być zapisane uchwały Rady Pedagogicznej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący chce wymusić na mnie rozszerzenie grupy oddziału 6 latków. Przyjętych zostało 25 dzieci (w tym 2 z orzeczeniem – będzie zatrudniony nauczyciel wspomagający), organ chce żebym przyjęła jeszcze 3 dzieci. Czy jest jakieś wyjście z tej sytuacji, żeby odpowiedzialność za rozszerzenie grupy była po stronie organu, a nie mojej? Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Jak się zabezpieczyć prawnie? Organ nie widzi innego wyjścia jak rozszerzenie grupy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawidłowo interpretować ilość klas/oddziałów w szkole. Mamy w szkole 24 klasy - jest to technikum i jest 5 różnych zawodów. Ze względu małą ilość uczniów i oszczędności połączyłam dwie pierwsze, dwie drugie, dwie trzecie i dwie czwarte ze sobą. W praktyce to wygląda tak, uczniowie mają przedmioty ogólnokształcące razem, a zawodowe oddzielnie. Jest jeden wychowawca, ale dwa dzienniki. Razem jest średnio w klasie 24 uczniów. Jak liczyć odziały - czy jest ich 24 czy 20? Od ilości oddziałów w szkole zależy ilość wicedyrektorów i dodatek funkcyjny.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe