Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak rozliczyć godziny pracy nauczycieli w związku ze zdalnym nauczaniem, czy nadgodziny też się należą?
Zgodnie z § 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 493 ze zm.) zajęcia realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu kształcenia nauczyciel realizuje w ramach pensum obowiązującego go przed dniem wejścia 25 marca 2020 r., a w przypadku godzin zajęć realizowanych powyżej tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych - w ramach godzin ponadwymiarowych; wprowadzenie nauki zdalnej nie zmieniło więc przydziału godzin dla nauczycieli. Natomiast dyrektor ma obowiązek ustalić zasady zaliczania zajęć poprowadzonych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu kształcenia do wymiaru godzin poszczególnych zajęć realizowanych przez nauczyciela w ramach pensum lub godzin ponadwymiarowych. Reasumując, w czasie nauki zdalnej nie zmniejszyła się ogólna liczba godzin zajęć (nadal nauczyciel realizuje dotychczasową liczbę zajęć, zgodną z wymiarem zatrudnienia lub w godzinach ponadwymiarowych), choć w praktyce są one skrócone z zajęć po 45 minut do zajęć krótszych, ustalonych przez dyrektora. Za faktycznie zrealizowane godziny ponadwymiarowe nauczyciele zachowują prawo do wynagrodzenia, zgodnie z art. 80 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm. i art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Na jakiej podstawie prawnej bądź w jaki sposób organ prowadzący określa liczbę oddziałów w szkole. Nadmieniam, że w szkole w której pracuję i w szkole sąsiedniej jest porównywalna liczba uczniów, a liczba oddziałów jest różna. Jestem małą szkołą i zajęcia np. z muzyki i w-f są łączone. Czy liczba wychowawstw w szkole może być wykładnią do liczby oddziałów ? Nie mam też wzmianki co do liczby oddziałów w akcie założycielskim lub w innym dokumencie organu prowadzącego za wyjątkiem arkusza organizacji szkoły na dany rok. Czy przy podobnej liczbie dzieci mogą być rozbieżności dla tego samego organu?
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- 1) Czy nauczyciel może przydzielić zajęcia świetlicowe w planie nauczania przeznaczone dla uczniów dowożonych 2 godziny wynikajace z art. 42KN 2) Co należy rozumieć pod pojęciem zajęcia obowiązkowe. Czy rozumiemy przez nie zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, kółka zainteresowań? 3) Czy gimnazja zaliczamy do szkół ponadpodstawowych?
- Czy w dalszym ciągu obowiązują wskaźniki oceny pracy nauczyciela ujęte w najnowszym rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej? Zadaję to pytanie, ponieważ dotarła do mnie informacja, że ocena według nowych wskaźników została cofnięta.
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- W związku z przedziwnymi pomysłami naszego organu prowadzącego mam PILNE pytanie: Czy można połączyć w zespół dwie szkoły bez zasięgania opinii kuratora? W naszej szkole podstawowej, która w nazwie nie ma "z Oddziałami Sportowymi" funkcjonuje połowa klasy sportowej (15-osobowa grupa chłopców ma 10 h w-f), natomiast gimnazjum, z którym od 1 stycznia chcą nas połączyć ma w nazwie "z Oddziałami Sportowymi". Poza tym połączenie ma nastąpić bez zasięgania rady rodziców i związków zawodowych (28 października ma być pomysł poddany pod głosowanie radnych). Rada pedagogiczna SP zaopiniowała pomysł negatywnie, zaś gimnazjalna pozytywnie.
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- Jak długo trwają zajęcia, czy może 60 minut?
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe