Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka jest siatka godzin w reformie programowej dla liceum ogólnokształcącym oraz profilowanym? Czy jest gdzieś opublikowana?
Nie opublikowano jeszcze siatki godzin dla szkół ponadgimnazjalnych. Reforma dotyczy szkoły podstawowej oraz gimnazjum.
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 23 marca 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych
Załącznik nr 9 (dla liceum ogólnokształcącego)
Załącznik nr 11 (dla liceum profilowanego) – reforma będzie wprowadzana zgodnie z zapisami poniższego rozporządzenia:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
§ 7. 1. Podstawę programową kształcenia ogólnego dla szkół ponadgimnazjalnych, których ukończenie umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego, określoną w załączniku nr 4 do niniejszego rozporządzenia, stosuje się:
1) począwszy od roku szkolnego 2012/2013, w klasach I liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum;
2) począwszy od roku szkolnego 2015/2016, w klasach I uzupełniającego liceum ogólnokształcącego i technikum uzupełniającego.
2. W pozostałych klasach szkół wymienionych w ust. 1, do zakończenia cyklu kształcenia w tych szkołach, stosuje się dotychczasową podstawę programową kształcenia ogólnego dla tych szkół, określoną w załączniku nr 4 do rozporządzenia, o którym mowa w § 4 ust. 2, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. W zależności od potrzeb i możliwości szkoły ponadgimnazjalnej, począwszy od roku szkolnego 2009/2010, we wszystkich klasach liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum, w których stosuje się dotychczasową podstawę programową kształcenia ogólnego dla tych szkół, dyrektor szkoły, po uzyskaniu pozytywnej opinii rady pedagogicznej, może postanowić o stosowaniu dla przedmiotów: język obcy nowożytny, wychowanie fizyczne i etyka podstawy programowej kształcenia ogólnego dla tych szkół, określonej w załączniku nr 4 do niniejszego rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zamierzam otworzyć w szkole podstawowej oddziały dwujęzyczne w kl. VII, potem VIII. Uprzejmie proszę o informację, jaka jest w takim oddziale liczba godzin języka obcego, który jest jednocześnie językiem wykładowym na wybranych zajęciach - proszę o wskazanie podstawy prawnej. Ponadto proszę o wskazanie (o ile istnieją) przepisów określających warunki nauczania przedmiotów w języku obcym, chyba że podlegają tym samym przepisom, co inne przedmioty nauczane po polsku.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bursa Szkolna, którą kieruję, zamierza podjąć działania w kierunku nadania placówce imienia. W rozporządzeniu MEN z 11.08.2017 r., poz.1606, które określa działalność bursy nie ujęto tej kwestii. Rozporządzenie MEN z 17.03.2017 r., poz. 649 dotyczące publicznych szkół i przedszkoli ujmuje tę kwestię, ale w mojej ocenie dotyczy to wyłącznie publicznych szkół i przedszkoli, a nie bursy. Co w takiej sytuacji? Na jaką podstawę prawną można się powołać? Bursa jest placówką publiczną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem wicedyrektorem w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii, odpowiadam za niepubliczną szkołę podstawową, prowadzoną w ramach MOS. Czy mogę w dniu skreślenia ucznia z listy MOS skreślić go ze szkoły i czy ta sama data ma widnieć na arkuszu ocen? Czy ma być to data przyjęcia ucznia do innej szkoły? Czy jest taka możliwość, że mogę w dniu skreślenia ucznia z MOS jednocześnie skreślić go z listy szkoły i poinformować o tym szkołę rejonową? I w momencie przyjęcia ucznia przez inną szkołę (rejonową bądź trzecią) przesyłam dokumenty? Czy jednak dokonuję skreślenia wychowanka z listy MOS i czekam na potwierdzenie przyjęcia z innej szkoły i wtedy ta druga data jest datą na arkuszu ocen?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W zespole szkół ponadgimnazjalnych prowadzonych przez powiat chcemy utworzyć szkołę sportową na poziomie gimnazjalnym. Czy musimy mieć zgodę gminy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń z naszego obwodu od ośmiu lat jest uczniem innej szkoły (nigdy nie był uczniem naszej szkoły). Przestał uczęszczać na zajęcie. Która szkoła obwodowa powinna podjąć kroki prawne związane z nieuczęszczaniem do szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe