Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka jest wymagana ilość godzin w cyklu kształcenia (na 3 lata) dla dodatkowego języka obcego w publicznej szkole podstawowej?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.
II ETAP EDUKACYJNY a) (klasy IV-VI)
Lp. Obowiązkowe zajęcia edukacyjne Liczba godzin tygodniowo w trzyletnim okresie nauczania
3. Język obcy nowożytny 8
W ramowych planach nauczania dla klas 4-6 przyjęto w w/w rozporządzeniu 8 godzin w cyklu 3-letnim dla „języka obcego nowożytnego”. Zapis w liczbie pojedynczej oznacza, że w nauczaniu na tym etapie kształcenia obowiązuje 1 język wybrany przez szkołę.
Podobny zapis istnieje w rozporządzeniu obowiązującym od września 2012 r.:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych z dnia 7 lutego 2012 r.
§ 8. 1. Przepisy rozporządzenia stosuje się począwszy od dnia 1 września 2012 r. W klasach I i IV szkoły podstawowej, klasie I gimnazjum, klasie I szkół ponadgimnazjalnych: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, technikum, szkoły policealnej i szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz w klasie wstępnej liceum ogólnokształcącego z oddziałami dwujęzycznymi.
2. W pozostałych klasach szkół, o których mowa w ust. 1, do zakończenia danego etapu edukacyjnego, stosuje się przepisy rozporządzenia, o którym mowa w § 11.
Załącznik nr 1 Ramowy plan nauczania dla szkoły podstawowej, w tym szkoły podstawowej specjalnej, z wyjątkiem szkoły podstawowej specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym
1. W klasach I–III szkoły podstawowej (I etap edukacyjny – edukacja wczesnoszkolna) w trzyletnim okresie nauczania:
1) minimalny wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych wynosi:
(…)
b) język obcy nowożytny – 190 godzin,
(…)
2. W klasach IV–VI szkoły podstawowej (II etap edukacyjny) w trzyletnim okresie nauczania:
1) minimalny wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych i zajęć z wychowawcą wynosi:
(…)
b) język obcy nowożytny – 290 godzin.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dnia 14.10.2020 r. drogą mailową otrzymałam wiadomość o następującej treści – poniżej przedstawiam kopię tej wiadomości:
Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz. U. Nr 112, poz. 1198) wnosimy o udostępnienie informacji w zakresie: -udostępnienia listy imion i nazwisk oraz stanowisk pracowników szkoły, którzy w 2019 r. oraz 2020 r. otrzymali premie, dodatki, nagrody oraz wysokości kwotowe w odniesieniu do każdego z pracowników oraz informacji o tym, jakie osiągnięcia w pracy zawodowej stanowiły podstawę przyznania tej nagrody, premii, dodatku – w odniesieniu do każdego pracownika samorządowego. -imiennego wykazu osób zatrudnionych w szkole na wszystkich stanowiskach w oparciu o wszystkie formy zatrudnienia (umowy o pracę, umowy o dzieło, umowy zlecenia). W zestawieniu prosimy podać datę zatrudnienia wraz z informacją o otrzymywanym wynagrodzeniu miesięcznym. W naszym zainteresowaniu jest pozyskanie informacji z okresu od 1.01.2019 r. do dnia odpowiedzi na wniosek.
Uprzejmie proszę o wyjaśnienie następującej kwestii: czy mam obowiązek udostępnić wszystkie informacje zawarte w mailu, czy mam obowiązek odpisania ma maila, który nie zawiera pełnych danych (nie ma podpisu), jedynie adres mailowy. Moja obawa wynika z obecnej sytuacji w kraju, gdzie do szkół wysyłane są maile fałszywe. Kolejna obawa dotyczy celu i zasadności przekazanej informacji. Czy mogę się zwrócić z zapytaniem do otrzymanego adresata maila o podanie więcej danych (tj. osoby reprezentującej podanej „Organizacji”)? Jaki termin obowiązuje mnie na ewentualną odpowiedź, czy niedziele i soboty się wliczają do trybu naliczania czasu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaki dokument powinien wypełnić rodzic ubiegający się o przyjęcie ucznia do klasy I szkoły podstawowej – wniosek czy zgłoszenie o przyjęcia do klasy I?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowi, który po trzech tygodniach nauki w szkole przeszedł na nauczanie domowe, wystawia się ocenę zachowania za I półrocze?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w wypadku przeprowadzania w jednej sali części pisemnej egzaminu maturalnego z tego samego przedmiotu dla uczniów dwóch różnych typów szkół - np. technikum i uzupełniające liceum ogólnokształcące dla dorosłych można wypełnić jeden protokół przebiegu egzaminu dla obu typów szkół?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole na jednym poziomie nauczyciele mogą korzystać z różnych podręczników?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe