Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaką ocenę należy wpisać uczniowi na świadectwie w klasie trzeciej jeżeli w klasie pierwszej w planie nauczania była plastyka, muzyka i edb, a uczeń w klasie pierwszej posiadał orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym i otrzymał na zakończenie ocenę opisową, a w klasie drugiej orzeczenie zostało zmienione i uczeń posiada stopień lekki?
Na świadectwie ukończenia gimnazjum przez w/w ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim należy wpisać oceny z przedmiotów nauczania realizowanych tylko w klasie II i III. Tę kwestię reguluje § 7. 3 rozporządzenia MEN z dnia 18 stycznia 2017 w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych – par 7 ust 3 (Dz.U z 27 stycznia 2017 r. poz. 170), mówiący: Na świadectwach ukończenia szkoły, w części dotyczącej wyników klasyfikacji końcowej, wpisuje się obowiązkowe zajęcia edukacyjne i oceny roczne uzyskane z tych zajęć w klasie programowo najwyższej, ….. oraz te obowiązkowe zajęcia edukacyjne i uzyskane z nich oceny roczne lub semestralne, których realizacja zgodnie ze szkolnym planem nauczania zakończyła się w klasach programowo niższych. Ponieważ w klasie I gimnazjum w/w uczeń realizował inną podstawę programową – co jest zapewne odnotowane w jego arkuszu ocen – więc w jego planie nauczania nie było plastyki, muzyki i EDB. Zatem nie trzeba wpisywać tych przedmiotów na świadectwie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wzory dokumentów:
- powołanie komisji rekrutacyjnej - podstawa prawna
- oświadczenie o nieujawnianiu informacji o przebiegu posiedzenia komisji rekrutacyjnej i podjętych rozstrzygnięciach - podstawa prawna
- ustalenie terminów posiedzeń komisji rekrutacyjnej przez przewodniczącego komisji.
Dziękuję. Pozdrawiam
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób właściwie zorganizować przewóz i opiekę nad uczniem, gdy reprezentuje on szkołę w konkursie zewnętrznym w innej miejscowości. Jak formalnie zorganizować transport?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Na ile części powinien być podzielony dzień w przedszkolu na 3 czy 5 części? Co powinny zawierać poszczególne części?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Ministerstwo Edukacji Narodowej planuje zaostrzyć kwalifikacje wymagane od nauczycieli już od roku szkolnego 2015/2016. Czy w związku z planowanym wymogiem nauczyciele pracujący w szkole podstawowej bez wykształcenia wyższego tracą pracę, czy dotyczyć ma to tylko nowo zatrudnianych nauczycieli?
- Uczeń wystosował do Szkoły pismo, domagając się postawienia na stołach w stołówce soli. Czy można to zrobić? A jeśli nie, z jakich przepisów wynika ograniczenie uczniom dostępu do soli?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe