Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka podstawa prawna reguluje długość semestru w szkole? Czy jest jakieś ograniczenie w tej kwestii? Kiedyś w mojej placówce semestr I kończył się w grudniu,potem zmieniono zapis w statucie na ostatni tydzień przed rozpoczęciem ferii zimowych.
Klasyfikacja śródroczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania. Klasyfikację śródroczną uczniów przeprowadza się co najmniej raz w ciągu rokuszkolnego, w terminach określonych w statucie szkoły. Oznacza to, że szkoła może ustalić termin klasyfikacji śródrocznej, która kończy 1-wsze półrocze. Podstawa prawna: 1) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.), w szczególności § 11. 2) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (ze zm.). 3) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W przedszkolu od 01.09.2015 r. jest dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (niedosłuch). Orzeczenie dostarczono we wrześniu - dodatkowe środki na zajęcia specjalistyczne zostaną przekazane z UM od stycznia 2016 r (informacja podana z Wydziału Edukacji UM). Od kiedy należy prowadzić dodatkowe działania pedagogiczne, jeśli środki finansowe na ten cel będą przekazane od stycznia 2016 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy od nowego roku szkolnego, tj. 1 września 2019 r., będzie można bez przeszkód powierzyć wychowawstwo klasy nauczycielowi, który realizuje m.in. lekcje religii w szkole podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczniowie drugiej klasy gimnazjum posiadają orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego oraz nauczania indywidualnego (upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym i znacznym). Organ prowadzący przyznał każdemu z nich po 10 godzin. Zajęcia prowadzą nauczyciele z kwalifikacjami - oligofrenopedagogika zgodnie z opracowanym programem IPET. Czy uczniowie ci powinni dodatkowo mieć 2 godziny zajęć rewalidacyjnych, zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na liście obecności nauczycieli jest 21 osób, jedna przebywająca na urlopie dla poratowania zdrowia i druga na urlopie bezpłatnym. Jak obliczyć kworum potrzebne do podejmowania prawomocnych decyzji? Czy zgodnie z listą obecności- od liczby 21, czy nie brać tych dwóch osób pod uwagę i liczyć kworum od 19 osób? Jaka jest wymagana liczba nauczycieli do podejmowania prawomocnych decyzji w przypadku 21 obecnych i 19 obecnych nauczycieli?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy poniższy opis zebrania Rady Pedagogicznej, który bulwersuje nauczycieli, może znaleźć się w Internecie?
Bez żadnego problemu można wskazać z imienia i nazwiska osoby tam opisane, m.in. dyrektor, była dyrektor oraz nauczyciel szkoły.
Opis sytuacji znajduje się na blogu:
http://waszkiewiczmarek.blogspot.com/?view=classic
Miasteczko plotek i cudów... (2)
17 maja 2016 r.
Autorem bloga jest były nauczyciel, którego żona nadal pracuje w szkole.
Nagrywa ona zebrania Rady na dyktafon i widocznie umożliwia mężowi ich odsłuchanie.
Czy istnieje możliwość całkowitego zakazu nagrywania zebrań RP?
Jakie kroki prawne należy poczynić, aby nie dochodziło do takich sytuacji, że dany nauczyciel/członek rodziny upublicznia relacje z zebrań RP w Internecie.
Reakcja musi być stanowcza, gdyż z pewnością sytuacja będzie się powtarzać.
Cytat:
W miasteczku plotek i cudów, w czasie panowania władzy nowej jakości, w małym zespole szkolnym rada przyjmuje arkusz organizacyjny pracy na kolejny rok „na słowo”. W małej gminie na końcu świata, gdzie świat się właśnie zaczyna, dyrekcja małego zespołu szkolnego nie potrafi na czas przygotować papierowej wersji arkusza organizacyjnego pracy szkoły na przyszły rok szkolny. Ciekawe czy organ prowadzący zespół też zatwierdzi arkusz organizacyjny „na słowo”?
Teraz wystarczy, że dyrekcja słownie zapewni nauczycieli, iż mają etaty na kolejny rok pracy i wszyscy się z tym zgadzają. Zgadza się nawet znany krzykacz, który wcale nie krzyczy, tylko ma donośny głos. Każdy cham tak się tłumaczy ze swojego krzyku! Jeszcze dwa lata temu wykrzykiwał, że arkusz organizacyjny musi być przedstawiony radzie w formie pisanej i zawarte powinny być w nim wszystkie informacje na temat pracy szkoły, zarówno nauczycieli, jak i obsługi.
A dzisiaj? Proszę! Słowo dyrekcji wystarczy, żeby zagłosował na tak!
Jedna z byłych dyrektor oznajmiła, że władza się zmieniła i zasady też! Smutne, że ktoś, kto był na kierowniczym stanowisku mówi takie głupoty. To chyba moja porażka, że popierałem taką kandydaturę.
Gratuluję głupoty i zapowiadam już dzisiaj, gdy przyjdzie mi kiedyś wrócić, muszę się przyjrzeć sprawie.
A nauczyciele?
Przypomniało mi się wystąpienie jednego z przywódców związku zawodowego nauczycieli na ostatnim marszu KOD. Wołał, że to od nauczycieli zależy, jaka będzie Polska i Polacy.
Trudno sobie wyobrazić, jak będzie Polska i Polacy, jeśli nauczyciele nie potrafią przeciwstawić się tak jawnej głupocie i głosują na TAK ze strachu albo dla świętego spokoju, a może i dlatego, że władza się zmieniła i trzeba koniecznie uprawiać teraz nową jakość władzy!
Pamiętam taką chwilę, gdy poproszono mnie w przeszłości, abym napisał pismo do ówczesnego wodza w ważnej sprawie dla nauczycieli. Napisałem pismo, podpisałem się pod nim i jeszcze się podpisała pod pismem moja żona. Reszta nauczycieli odmówiła.
Dlaczego?
Nie wiem!
Może chcieli, abym tylko z żoną załatwił ich sprawę?
A może ze strachu?
Pismo zostało w szufladzie.
Od tamtej pory nie wiem, czego boja się ludzie inteligentni? I to jest dobre pytanie o kondycję inteligencji w małej gminie na końcu świata, gdzie świat się właśnie zaczyna.
W miasteczku plotek i cudów władza nowej jakości rozwija swoje skrzydła!
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe