Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaką powinno się zastosować zasadę oceniania przedmiotów rozszerzonych? Możliwe są przypadki: 1) Jeden nauczyciel uczy zakres podstawowy, drugi nauczyciel uczy zakres rozszerzony 2) Jeden nauczyciel uczy zakres podstawowy i zakres rozszerzony. W obu przypadkach powinno się zastosować tą samą zasadę ustalania oceny. Jaką?
Uczeń który realizuje przedmiot rozszerzony, nie otrzymuje dwóch ocen śródrocznych i rocznych za poziom podstawowy i rozszerzony, tylko po jednej ocenie, ponieważ realizuje jeden przedmiot (art. 44a UoSO w zw. z art. 109 ust. 1 pkt 1 i 2PO). Zasady ustalania tych ocen określa wewnątrzszkolny system oceniania (np. w drodze uzgodnień nauczycieli prowadzących dany przedmiot w klasie), ponieważ przepisy UoSO ich nie określają (art. 44b ust. 5 UoSO). Przepisy nie przewidują bowiem przypadku prowadzenia poziomu podstawowego oraz rozszerzonego z tego samego przedmiotu przez dwóch nauczycieli, a w konsekwencji także nie regulują trybu ustalenia uczniowi ocen śródrocznych i końcoworocznych. Jeśli obydwa poziomy prowadzi ten sam nauczyciel, wystawia uczniowi jedną ocenę według zasad określonych w WSO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam!
Mam takie pytanie.
Czy z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych można sfinansować spotkanie opłatkowe (wigilię) dla pracowników szkoły?
Czy ustawa o ZFŚS zabrania takich wydatków?
Pozdrawiam.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o pomoc w skonstruowaniu dobrego programu wychowawczego i profilaktyki dla technikum. Będę wdzięczna za wzór, który pomoże stworzyć dobry dokument dla pedagoga szkoły
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada rodziców może rozpocząć działalność, jeżeli przedstawiciel jakiejś klasy nie zostanie wybrany?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Uczestniczyliśmy w szkoleniu dotyczącym tworzenia statutu szkoły. Statut powinien określać jak działa placówka. Co innego wprowadza poza regulacjami z Rozporządzenia i Ustawy o SO bo one są nadrzędne. Czy konieczne jest więc powielanie paragrafów z Rozporządzenia czy Ustawy skoro tam jest to określone- np. kompetencje rady rodziców, rady pedagogicznej, zadania dyrektora, wychowawców, cele oceniania, organizacja egzaminów poprawkowych, pomoc pedagogiczna, obowiązek szkolny itp. Czy można tylko zapisać to co mamy innego-swojego? W publikowanych statutach są całe strony przepisane z rozporządzenia lub ustawy. Jak zrobić to prawidłowo?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty powinna mieć niepubliczna szkoła specjalna? Proszę o wyszczególnienie.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe