Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie arkusze ocen obowiązują w szkole podstawowej dla uczniów kl I, IV, VII?
Na ten temat pisaliśmy wielokrotnie, m. in. 15.09, w październiku oraz listopadzie .br., polecamy szczegółową analizę treści.Arkusze ocen uczniów szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej, założone na drukach według dotychczasowych wzorów, są prowadzone na tych drukach do czasu zakończenia przez ucznia nauki w danej szkole.23. Arkusze ocen ucznia lub słuchacza mają format A4 (210 × 297 mm), z tym że w przypadku arkuszy ocen założonych na drukach według wzorów nr 63h i 63i określonych w załączniku nr 3 do rozporządzenia strony pierwsza i ostatnia mają format A4 (210 × 297 mm), a kolejne strony mają format A3 (420 × 297 mm). Arkusze ocen wypełniane pismem komputerowym są drukowane jednostronnie.24. Na arkuszach ocen po wpisaniu wyników klasyfikacji rocznej lub semestralnej uzyskanych w klasie programowo najwyższej lub semestrze programowo najwyższym szkoły danego typu należy w kolejnej kolumnie wpisać wyniki klasyfikacji końcowej, z uwzględnieniem przepisów § 7 rozporządzenia.25. Do arkuszy ocen uczniów gimnazjum założonych na drukach według wzorów nr 55a i 56a określonych w załączniku nr 3 do rozporządzenia dołącza się informację o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego, sporządzoną i podpisaną przez nauczyciela – opiekuna projektu edukacyjnego, zawierającą rok szkolny, w którym projekt edukacyjny był realizowany,i temat projektu edukacyjnego, a w przypadku zwolnienia ucznia z realizacji projektu edukacyjnego – informację o tym zwolnieniu.Oznacza to, że uczeń kontynuuje naukę w szkle podstawowej, zatem wpisu dokonuje się na rozpoczętym arkuszu w tej szkole z aktualnym wpisem obowiązujących przedmiotów.53 MEN-I/37/2 dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży oraz dla słuchaczy szkołypodstawowej dla dorosłych prowadzonej w formie stacjonarnej53a MEN-I/37a/2 dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy istnieje możliwość wydłużenia godzin pracy klubu dziecięcego do 7 godzin? Jeśli tak, to jakie należy zapewnić warunki? Jeśli nie - jakie są konsekwencje wydłużenia godzin pracy placówki?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor zatwierdza/wyraża zgodę na realizacje programu szkolnego klubu turystycznego?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Regulamin dyżurów nauczycieli podczas przerw
- Proszę o rozstrzygnięcie poniższych wątpliwości związanych z treścią statutu szkoły ponadpodstawowej/ponadgimnazjalnej :
1. Czy jest konieczne, aby uczeń szkoły występował z wnioskiem/podaniem o możliwość przystąpienia do egzaminu poprawkowego? Czy taki zapis powinien znaleźć się w statucie szkoły?
2. Czy prawidłowym jest zapis w statucie szkoły, mówiący, że prace pisemne uczniów są udostępnianie do wglądu uczniom i rodzicom jedynie na terenie szkoły?
3. Czy można w ramach wprowadzonego w szkole systemu bezpieczeństwa zablokować uczniom możliwość wychodzenia z budynku szkoły w czasie lekcji oraz przerw? Jeśli np. klasa ma lekcje w godzinach 8:00 - 13:30, to przykładowo uprawnienia przydzielamy w godzinach 7:00-8:15 i 13:20-16:00. Pomiędzy godzinami 8:15, a 13:20 uczeń zbliżając kartę do czytnika nie wyjdzie ze szkoły. W tych godzinach może jedynie zostać wypuszczony przez pracownika szkoły. Jeśli tak, to czy taki zapis powinien znaleźć się w statucie szkoły?
4. Czy można wprowadzić zapis do statutu, mówiący o tym, że w przypadku udowodnienia samowolnego opuszczenia zajęć lekcyjnych przez ucznia, które nie jest związane z przyczynami zdrowotnymi lub rodzinnymi (tzw. "wagarowanie") nieobecność ta nie będzie mogła zostać usprawiedliwiona?
Proszę o podanie podstaw prawnych.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest obligatoryjny wymóg posiadania wewnętrznego programu doradztwa zawodowego w bursie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe