Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Procedurę przekazania spraw finansowych i administracyjnych przez ustępującego dyrektora przedszkola określa organ prowadzący, który ma mocy art. 57 ustawy z dnia 14...

PORADA PRAWNA

22 kwietnia 2018 Prawo oświatowe

Jakie czynności musi wykonać dyrektor przedszkola, które z dniem 1 września 2018 przestaje być samodzielną jednostką ponieważ organ prowadzący podjął uchwałę o stworzeniu zespołu szkolno-przedszkolnego i przedszkole zostaje połączone ze szkołą podstawową. Zaznaczam, że dyrektor przedszkola przestaje pełnić funkcję ponieważ został wybrany nowy dyrektor zespołu.

Procedurę przekazania spraw finansowych i administracyjnych przez ustępującego dyrektora przedszkola określa organ prowadzący, który ma mocy art. 57 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017r. poz.59 z późn.zm.) sprawuje nadzór nad działalnością przedszkola w zakresie spraw finansowych i administracyjnych. Przepisy ustawo oświatowe nie regulują tych kwestii. Ustępujący dyrektor powinien obejmującemu stanowisko dyrektorowi przekazać:
1) majątek przedszkola, 2) środki pieniężne, 3) dokumentację pracowniczą, 4) dokumentację przebiegu nauczania. Dyrektor przeprowadza inwentaryzację składników majątkowych w oparciu o obowiązującą w przedszkolu Instrukcję w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji. O czynnościach inwentaryzacyjnych dyrektor przedszkola informuje dyrektora przejmującego przedszkole. Po zakończeniu inwentaryzacji dyrektor przedszkola dokonuje jej rozliczenia z udziałem przedstawicieli organu prowadzącego, a następnie przygotowuje protokół zdawczo-odbiorczy mienia i dokumentacji. W protokole umieszcza się wykaz przekazywanej dokumentacji technicznej szkoły.
Do obowiązków zdającego dyrektora przedszkola należy również przygotowanie i przekazanie: 1) dokumentacji księgowej, 2) akt osobowych i dokumentów kadrowych, 3) dokumentacji organizacji pracy przedszkola. Czynności przekazania przedszkola powinny nastąpić najpóźniej w ostatnim dniu pełnienia obowiązków przez obecnego dyrektora przedszkola.

Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017r. poz.59 z późn.zm..
2. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jedn.: Dz.U. z 2016r. poz. 1047 z późn. zm.).

 

 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Podstawa prawna

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT