Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel wspomagający w klasie integracyjnej.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych:
§ 1. Rozporządzenie określa warunki organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych: niesłyszących, słabosłyszących, niewidomych, słabowidzących, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z upośledzeniem umysłowym, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i z niepełnosprawnościami sprzężonymi, zwanych dalej "uczniami niepełnosprawnymi", oraz dla uczniów niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy, w:
1) przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych;
2) przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi;
3) przedszkolach i szkołach integracyjnych.
§ 6. 1. W przedszkolach i szkołach, o których mowa w § 1 pkt 2 i 3, zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego.
2. W przedszkolach i szkołach, o których mowa w § 1 pkt 1, za zgodą organu prowadzącego można zatrudniać dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem szkoły prywatnej, w której - w ramach pełnienia swojej funkcji mam niewiele do powiedzenia, gdyż o WSZYSTKIM decyduje Organ Prowadzący. Ponoszę pełną odpowiedzialność związaną ze swoim stanowiskiem, lecz nie mogę podejmować decyzji związanych z tą odpowiedzialnością. W związku z powyższym - proszę o wskazanie przepisów "nakazujących" - również w ramach WDN - szkolenie nauczycieli w związku z reformą Systemu Oświaty, nowej Podstawy Programowej itp.Zarząd Spółki prowadzącej szkołę wykupił dyrektorowi , czyli mnie - dostęp do Państwa panelu jako wyczerpanie wszystkich obowiązków wobec WDN. Bardzo proszę o wskazanie przepisów zobowiązujących Organ Prowadzący do zorganizowania szkoleń w ramach WDN - szczególnie w kwestii obecnej reformy. Na moje prośby odnośnie potrzeby zorganizowania i opłacenia szkoleń choćby w zakresie nowej podstawy programowej - Zarząd odpowiedział : " Niech nauczyciele czytają w internecie". Czy zatem istnieją przepisy, które bezdyskusyjnie zobowiązują Organ Prowadzący do zorganizowania szkoleń związanych z aktualną reformą ? Zaznaczam - w bieżącym roku szkolnym Organ Prowadzący opłacił jedynie szkolenia BHP oraz z Pierwszej pomocy - i żadnych innych.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy w klasach I-III można podzielić zajęcia między dwie nauczycielki z kwalifikacjami do nauczania edukacji wczesnoszkolnej ? Pierwsza: edukacja muzyczna (1), edukacja plastyczna (1), zajęcia komputerowe (1), wychowanie fizyczne (3), j. angielski (2) = 8 godzin (do nauczania j. angielskiego w kl. I-III ma uprawnienia) Druga: pozostałe edukacje EWS tj. edukacja polonistyczna, edukacja społeczna, edukacja przyrodnicza, edukacja matematyczna i zajęcia techniczne (12 godzin)
- W zespole szkolno-przedszkolnym do grupy zerowej (dzieci sześcioletnie) w przedszkolu uczęszczają również pięciolatki. Nauczyciel szkoły podstawowej (18/18) prowadzi 1 godzinę indywidualnych zajęć rewalidacyjnych logopedycznych z dzieckiem pięcioletnim, ur. w 2013 r., które uczęszcza do tej grupy.
Czy do przeliczenia etatu nauczyciela należy przyjąć, że jest to 1/25 czy 1/22?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry. Nauczyciel urodzony w 1963 r. po zakończeniu nauki w szkole średniej, pracował w gospodarstwie rodziców, gdzie był również zameldowany. Nigdy nie przejął tego gospodarstwa. Praca była wykonywana w okresie od lipca 1982 r. do stycznia 1984 r. W lutym 1984 r. podjął pracę w szkole. Czy ww. okres pracy w gospodarstwie rolnym rodziców można zaliczyć do jego stażu pracy oraz do okresów uprawniających do nagrody jubileuszowej. Czy warunkiem uznania okresu pracy na roli było odprowadzanie składek KRUS?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w lipcu 2008 roku przeszedł na emeryturę nie rozwiązując stosunku pracy. Stosunek pracy zostanie rozwiązany w tym roku.
Czy należy mu wypłacić odprawę emerytalną?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe