Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie mogą zostać podjęte przez gminę działania w stosunku do szkoły i nauczycieli w niej zatrudnionych w przypadku nie przedłużenia umowy na prowadzenie szkoły przez stowarzyszenie? Czy gmina ma obowiązek dalszego prowadzenia szkoły, jakie kroki może podjąć w sprawie jej przyszłości (likwidacja, przekazanie innemu stowarzyszeniu - terminy tych działań, czy ma obowiązek wypłacenia odpraw nauczycielom wynikających z KN w przypadku ewentualnej likwidacji szkoły bądź odmowie przez nauczycieli przyjęcia nowych warunków pracy i płacy)?
Jeśli nie zostaną podjęte żadne kroki prawne, gmina będzie prowadziła szkołę. Gdyby gmina chciała zlikwidować szkołę i wszczęła procedurę likwidacyjną z art. 59 UoSO, nauczycielom powinny zostać doręczone wypowiedzenia do dnia 31 maja ze skutkiem na koniec roku szkolnego i wypłacone odprawy (art. 20 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 KN). Z 6-miesięcznym wyprzedzeniem nauczyciele musieliby zostać poinformowaniu o ewentualnym przekazaniu szkoły innej osobie prawnej niż dotychczasowe stowarzyszenie lub fizycznej do prowadzenia (art. 5 ust. 5l UoSO). Nauczycielom będzie się należała odprawa w razie odmowy przyjęcia nowych warunków pracy i płacy w razie przekazania szkoły innemu niesamorządowemu podmiotowi (art. 50 ust. 5n UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor może zmienić terminy dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych w czasie trwania roku szkolnego? Powodem jest zmiana terminu ferii zimowych przez MEiN.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W postępowaniu administracyjnym mającym na celu skreślenie dziecka z listy uczniów jest mowa o zasięgnięciu opinii samorządu szkolnego. Czy zapis ten dotyczy również szkoły podstawowej? W jakiej formie uczniowie samorządu swoją opinię muszą wyrazić? Czy można z nimi omówić szczegóły danej sytuacji, włącznie z ustaleniami z rodzicami? Czy nie jest to przekroczeniem prawa dot. ochrony danych osobowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, czy 2 zajęcia rewalidacyjne z ramowego planu nauczania przysługują wszystkim dzieciom z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego czy tylko dla upośledzonym w stopniu umiarkowanym i głębokim. Mam 2 orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na afazję dzieci. Reszta upośledzenie lekkie. Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 1 grudnia 2022 r. przyjęto uczennicę z Ukrainy do placówki, dziecko posiada orzeczenie do kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność intelektualną ze sprzężeniem. Opracowano dla uczennicy IPET oraz wielospecjalistyczną ocenę funkcjonowania. Czy wobec tego teraz, w styczniu 2023 r., z końcem semestru musimy opracować okresową wielospecjalistyczną ocenę funkcjonowania i śródroczną ocenę opisową? Czy możemy tę dokumentację opracować dopiero pod koniec drugiego semestru?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września 2020 r. chcemy zmienić przydział dla nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej na nauczyciela języka angielskiego. Nauczyciel posiada Świadectwo Ukończenia Kursu Kwalifikacyjnego z zakresu metodyki nauczania języka obcego w okresie wczesnoszkolnym dla nauczycieli nauczania początkowego zorganizowanego przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie i uzyskała kwalifikacje do nauczania języka obcego w przedszkolach w klasach I-III szkół podstawowych. Kurs ten ukończyła w 2014 r. Czy ww. kurs uprawnia ją do nauczania języka angielskiego w szkole podstawowej? Czy wymagania kwalifikacyjne są spełnione? Ogólna liczba godzin kursu 248 w tym egzamin z języka angielskiego, egzamin z metodyki nauczania języka angielskiego w okresie wczesnoszkolnym oraz zdanie z dokumentacji praktyk- zaliczenia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe