Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie są obowiązki dyrektora szkoły w związku z wdrażaniem RODO? Jaką dokumentację należy przygotować?
W pierwszej kolejności warto dokonać przeglądu, w jaki sposób i jakie dane osobowe są przetwarzane w danej placówce, a także jaką treść zawiera aktualnie stosowania dokumentacja w tym zakresie, co ułatwi dostosowanie się do zmian i np. tylko uzupełnienie (a nie tworzenie od podstaw) dokumentacji określającej sposoby postępowania z danymi osobowymi. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U. UE.L z 2016 r., nr 119, poz. 1) wymaga zastosowania się co najmniej do poniższych punktów. 1. Wdrożenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, aby przetwarzanie danych było zgodne z przepisami – np. przez wprowadzenie polityk ochrony danych. Nowe przepisy w tym zakresie nie zobowiązują do opracowania konkretnej dokumentacji, ani nie dają wytycznych co do ich treści, więc można posługiwać się dotychczasową dokumentacją, którą każdy administrator powinien mieć opracowaną na piśmie aktualnie pod nazwą Polityka bezpieczeństwa (opisuje się w niej sposób przetwarzania danych przez konkretnego administratora danych osobowych), ewentualnie należy rozważyć potrzebę jej uzupełnienia lub modyfikacji. 2. Stosowanie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzanych danych osobowych – np. minimalizacja przetwarzania danych osobowych (dane muszą być adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane), nadanie przetwarzaniu niezbędnych zabezpieczeń, które powinny zostać rozważone i dobrane jeszcze przed rozpoczęciem przetwarzania danych, udzielenie dostępu do danych osobowych i ich przetwarzanie wyłącznie przez osoby upoważnione przez dyrektora i wykonujące operacje na jego polecenie, ustalenie terminów usuwania lub okresowego przeglądu danych osobowych – w tym zakresie można posługiwać się aktualnie obowiązującą instrukcją zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych, również opracowywaną indywidualnie przez każdego administratora danych osobowych w zależności od jego sytuacji. 3. Gdy placówka przetwarza szczególne kategorie danych osobowych, w tym dotyczące zdrowia – będzie także miała obowiązek prowadzenia rejestru czynności przetwarzania danych osobowych w formie pisemnej, w tym elektronicznej - w którym m.in. należy zamieścić cele przetwarzania; opis kategorii osób, których dane dotyczą, oraz kategorii danych osobowych; kategorie odbiorców, którym dane osobowe zostały lub zostaną ujawnione; jeżeli jest to możliwe - planowane terminy usunięcia poszczególnych kategorii danych oraz zastosowane środki techniczne i organizacyjne stosowane w celu ochrony danych. Rejestr może mieć formę tabeli z tak nazwanymi rubrykami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak wygląda nadzór nad majątkiem szkoły w czasie wakacji?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące dni wolnych od zajęć, które są wyznaczone przez dyrektora w wymiarze do 8 dni w ciągu roku szkolnego dla szkół podstawowych. Nie wykorzystaliśmy spośród tych dni, trzech dni, przeznaczonych na rekolekcje- tj.18,19, 20 marzec. Czy w związku ze zmianami spowodowanymi koronawirusem możemy je wykorzystać (aby uczniowie mogli odpocząć) w innym terminie na podstawie decyzji dyrektora do końca roku szkolnego?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Bursa funkcjonuje pierwszy rok i czeka nas rekrutacja na 2015/2016 . Wstępnie przygotowałam projekt rekrutacji w którym umieściłam tzw. deklaracje o kontynuacji zamieszkania. Pracownik wydziału oznajmił, że nie mogę przyjąć takich deklaracji i wszyscy startują od nowa z naborem zgodnie z ustawą z 2013 r . Czytając rekrutację w innych placówkach stosują kontynuację, jak mam uargumentować wydziałowi, że kontynuacja jest właściwa. Proszę o przepis prawny, aby nie twierdzono że coś wymyślam.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie wzoru procedur związanych z organizacją udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole podstawowej po 01 września 2017r. Proszę o podanie odpowiedniej podstawy prawnej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie możliwości łączenia pensum dydaktycznego nauczyciela mianowanego w przypadku posiadania uprawnień do nauczania biologii i bibliotekoznawstwa. Czy można dokonać łączenia 1/2 biologii i 1/2 biblioteki czyli 9/18 i 15/30?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe