Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie są procedury zwolnienia ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim z nauki drugiego języka? Czy uczeń w momencie zwolnienia go z nauki języka obcego musi mieć zapewnione zajęcia z techniki czy może uczęszczać na inne zajęcia np. świetlicowe, biblioteczne?
Na podstawie załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r., poz. 639) uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim uczęszczający do szkoły podstawowej specjalnej, oddziału specjalnego w szkole podstawowej ogólnodostępnej, szkoły podstawowej ogólnodostępnej, oddziału integracyjnego w szkole podstawowej ogólnodostępnej lub szkoły podstawowej integracyjnej nie uczęszczają na zajęcia z drugiego języka obcego, przy czym na wniosek rodzica lub pełnoletniego ucznia uczeń ten może uczyć się drugiego języka obcego nowożytnego. Jeżeli uczeń nie uczy się drugiego języka obcego nowożytnego na wniosek rodzica, automatycznie korzysta ze zwolnienia z zajęć językowych i w takiej sytuacji obligatoryjnie uczęszcza na zajęcia z techniki, a organizacja zajęć w tym zakresie spoczywa na dyrektorze – zajęcia mogą zostać zorganizowane jako indywidualne lub z niższą klasą.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nie mogę pobrać dokumentu Propozycje karty oceny pracy nauczyciela zgodnie z posiadanym przez niego stopniem awansu. Proszę o zerknięcie istnieje informacja, że podana strona nie istnieje.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nasza szkoła od 2000 r. ma swojego patrona i nosi jego imię. Obecnie przygotowujemy się do nadania sztandaru. O jakich procedurach należy pamiętać, czy jest konieczna uchwała, jeśli tak to proszę o wzór?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor rodzinnego domu dziecka nie posiadający postanowienia Sądu Rejonowego o rozszerzeniu kompetencji do podejmowania ważnych decyzji dotyczących ucznia może podejmować decyzje dotyczące: wyboru szkoły, udziale podopiecznego w lekcjach religii, zajęciach dodatkowych, wyjazdach, wycieczkach
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem Rolniczego Centrum Kształcenia Ustawicznego,z dniem 01.12.2017 r. księgowa zatrudniona w mojej placówce przeszła na cały etat do Zespołu Szkół Rolniczych i jednocześnie obsługuje dwie szkoły.Mam podpisane porozumienie z tamtym dyrektorem szkoły na obsługę finansową mojej placówki przez księgową zatrudnioną w ZSR. Kto powinien podpisywać sprawozdania i plany finansowe mojej szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o przykładowy IPET dla uczennicy klasy II. ze wskazaniem w opinii :pomoc psych. pedagogiczna w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, podnoszenie sprawności percepcji słuchowej jako podstawy do ćwiczeń w czytaniu i pisaniu, utrwalenie znajomości liter b-d;a-o, ćwiczenia techniki tempa i poprawności czytania, ćwiczenia w pisaniu z pamięci i ze słuchu ze zwróceniem uwagi na pisownię zmiękczeń.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe