Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne W publicznych przedszkolach zajęcia logopedyczne organizuje się dla dzieci z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych. Liczba uczestników tych...

PORADA PRAWNA

11 kwietnia 2018 Inne

Jakie są wymagania w związku z zajęciami logopedycznymi prowadzonymi w grupie 3 i 4 latków w przedszkolach niepublicznych? Czy zajęcia te są obowiązkowe dla wszystkich dzieci? czy są to zajęcia dodatkowe? Jaki jest czas trwania zajęć? Czy nauczyciela prowadzącego zajęcia logopedyczne obowiązuje prowadzenie dziennika, pisanie scenariuszu... co konkretnie?

W publicznych przedszkolach zajęcia logopedyczne organizuje się dla dzieci z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych. Liczba uczestników tych zajęć  nie może przekroczyć 4. W zajęciach logopedycznych mogą uczestniczyć dzieci 3 i 4 –letnie. Są to zajęcia realizowane poza czasem przewidzianym na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Czas trwania tych zajęć  dla dzieci  w wieku 3 i 4 lat wynosi ok.15 minut. Logopeda ma obowiązek prowadzić dziennik zajęć. Konspekt zajęć  (scenariusz zajęć) stanowi  nieobowiązkową dokumentację specjalisty. Jeśli jednak przedszkole wprowadzi taki wymóg, staje się ona obowiązkowa dla specjalisty prowadzącego zajęcia logopedyczne.

Niepubliczne przedszkola nie są zobowiązane do stosowania przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017r. poz.1591),  jak również rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki  dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej  oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2017r. poz. 1646), co oznacza że same ustalają zasady, na jakich będzie udzielana dzieciom pomoc psychologiczno-pedagogiczna,  w tym logopedyczna. Mogą w tym zakresie posiłkować się przepisami ww. rozporządzeń,  przyjmując w całości lub w części zastosowane w nich rozwiązania albo przyjąć całkowicie odmienne.

Podstawa prawna:
Art. 168 i 172 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U.  z 2017r. poz.59 z późn.zm.).

 

 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Podstawa prawna

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT