Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie świadectwo należy wydać uczniowi gimnazjum trzeciej klasy, który nie zdaje?
Takie same, jak pozostałym uczniom tej klasy, ale z oceną niedostateczną na świadectwie z zaznaczeniem, że nie otrzymał promocji.
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJz dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych.
§ 31. 1. Uczniowie, którzy w roku szkolnym 2009/2010 uczęszczali do klasy II gimnazjum, otrzymują świadectwa szkolne promocyjne na drukach według dotychczasowych wzorów.
2. Uczniowie, którzy w roku szkolnym 2009/2010 i 2010/2011 ukończyli gimnazjum, otrzymują świadectwa ukończenia gimnazjum na drukach według dotychczasowych wzorów.
3. Począwszy od roku szkolnego 2011/2012 świadectwa szkolne promocyjne gimnazjum oraz świadectwa ukończenia gimnazjum wydawane są na drukach według wzorów określonych w załączniku nr 3 do niniejszego rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Chciałabym, aby doprecyzowano zrozumienie w przypadku pracowników poradni działań wchodzących w pensum objętych dodatkiem za warunki trudne. W poprzedniej odpowiedzi zawarto informację, cyt: "W poradni za pracę w trudnych warunkach uważa się prowadzenie badań psychologicznych i pedagogicznych, w tym badań logopedycznych, udzielanie dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym pomocy logopedycznej, pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, a także udzielanie rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży (§ 8 pkt 19 ww. rozporządzenia)". Pracownicy na skutek ograniczenia funkcjonowania poradni zostali przeniesieni do pracy zdalnej. W ramach swoich obowiązków kontaktują się telefonicznie z pracownikami, rodzicami i dziećmi, udzielając wsparcia psychologiczno-pedagogicznego. Czy udzielanie takiego wsparcia mieści się w definicji pracy w warunkach trudnych? Rozmowy z dziećmi służą zabezpieczeniu ich funkcjonowania, zaś rodzicom przekazują informację o metodach wychowania, w tym wspierania dzieci w aktualnym czasie. Czy taka praca nie wpisuje się w rozumienie pensum? W rozporządzeniu dot. dodatków do wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli nie uznano, iż tylko bezpośredni kontakt z klientem spełnia definicję pomocy psychologiczno-pedagogicznej ujętej w ww. rozporządzeniu. W innych poradniach pracownicy świadczą pomoc telefonicznie otrzymując za taką pracę wszystkie składniki wynagrodzenia, w tym za warunki trudne (m.in. poradnie w Sosnowcu, Jastrzębiu-Zdroju, Czeladzi). Zarządzeniem dyrektora zobowiązano pracowników do realizowania działań związanych m.in. z kontaktem z klientami. Czyli pracownicy mają jednocześnie realizować działania z dzieckiem/rodziną i na jej rzecz, a jednocześnie być pozbawieni dodatku za warunki pracy, którą podejmują w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Nie do końca jest to dla mnie jasne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy organ prowadzący może wprowadzić zasadę, że w jednym oddziale integracyjnym zatrudniony jest tylko jeden nauczyciel współorganizujący kształcenie integracyjne, co uniemożliwia objęcie pomocą uczniów niepełnosprawnych na wszystkich zajęciach lekcyjnych? OP twierdzi, że w każdym oddziale zgodnie z prawem ma być zapewniony jeden etat nauczyciela wspomagającego, który w ramach swojego pensum (20 h) ma obowiązek prowadzić zajęcia rewalidacji indywidualnej i wspomagać uczniów na zajęciach, np. w przypadku 4 uczniów należy od 20 h pensum odjąć 8 godzin rewalidacji, a pozostałe 12 są to godziny, na których nauczyciel wspomaga uczniów na zajęciach lekcyjnych. OP wychodzi z założenia, że nie ma obowiązku prawnego zapewnienia obecności nauczyciela wspomagającego na wszystkich godzinach lekcyjnych. W wielu przypadkach np. uczniów z niepełnosprawnością ruchową pomoc nauczyciela wspomagającego jest potrzebna na każdej godzinie lekcyjnej, jednak potrzeby indywidualne uczniów i ich możliwości nie są zdaniem OP argumentem do zapewnienia nauczyciela wspomagającego na wszystkich lekcjach. Ponadto OP twierdzi, że niedopuszczalna z mocy prawa jest sytuacja kiedy w jednej klasie uczy 2-3 nauczycieli wspomagających, np. w klasach 4-8, w których siatka godzin tygodniowo przekracza pensum jednego nauczyciela wspomagającego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel przebywający na urlopie dla poratowania zdrowia może wystąpić w trakcie urlopu o ocenę pracy? Czy nauczyciel przebywający na urlopie wychowawczym może przerwać urlop i wrócić do pracy po zakończeniu roku szkolnego, czyli w czerwcu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przy zmianie organu prowadzącego przedszkole niepubliczne konieczny jest nowy wpis do ewidencji placówek niepublicznych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, nauczyciel odwołał się od oceny pracy dokonanej na wniosek Kuratora Oświaty. Czy konieczność poinformowania nauczyciela na piśmie o dokonywanej ocenie, co najmniej na miesiąc przed tym faktem, musi być pismem konkretnie skierowanym do nauczyciela? Czy za formę pisemną można uznać sms-a, z krótka informacją o tej ocenie? Czy formą pisemną może być protokół z posiedzenia rady pedagogicznej, na którym dyrektor przedstawił plan nadzoru pedagogicznego, w którym zawarł informację o ocenie pracy nauczyciela na wniosek Kuratorium oraz wskazał termin jej dokonania oraz fakt, ze nauczyciel ów protokół podpisał? Czy jest to rażące naruszenie przepisów, jeśli nie dochowano innej formy pionformowania nauczyciela na piśmie? Czy przekazanie informacji drogą mailową o planowanym terminie zapoznania nauczyciela z projektem oceny pracy i wskazanie, ze swoje uwagi i spostrzeżenia może zgłosić na piśmie, jednak nie później niż 3 dni od daty zapoznania z projektem oceny oraz, że przy zapoznawaniu z projektem może być obecny przedstawiciel wskazanej przez nauczyciela zakłądowej organizacji związkowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe